דייסת למחרת: פודינג שיבולת שועל וצ'יה

שקרים קטנים ושקופים של חודש אפריל:

  1. "לא ראיתי את המייל" (ראיתי, לא עניתי)
  2. "אין לנו בבית טלויזיה" (כולם יודעים שאתם רואים טלויזיה על המחשב)
  3. Self care (ובהרחבה: כל הקטע הזה שפתאום לעשות מסיכת פנים זה מעשה פסיכולוגי-רוחני)
  4. סיפור אהבה בין ברדלי קופר וליידי גאגא (אין דה שה שה לה לה לה לאוווו)
  5. פאוור נאפ (שינה קצרה אינה שינה)
  6. "הפסקתי ללכת לחדר כושר אבל אני עושה תרגילים בערב מהבית" (לא עבד לאף אחד, אף פעם)
  7. "זה לא נורא שהנסיעה ארוכה כי אספיק המון עבודה בדרך לשם על הרכבת" (עבודה על הרכבת אינה עבודה)
  8. "אני אוכלת כמה שוקלד שאני רוצה, זה הכל גנים" (כל דוגמנית, בכל ראיון, בכל מגזין נשים)
  9. "לשים ראש"
  10. "להעביר סמרטוט"

(ולא אמרתי עדיין שום דבר על השקרים של הבחירות)

***

תקופה ארוכה מאוד נפלתי בשקר השקוף והברור שנקרא חטיפי אנרגיה.

זה התחיל במשהו תמים למדי. להחזיק חטיף אנרגיה בתיק למקרה שאהיה רעבה (ליד שפתון לחות ועט, וטישיו, לשים אותו שם כסוג של ציוד ולא כארוחה). רק שמשום מה החטיף נעלם כל יום, וחבילת הטישו דווקא נשארה.

אחר כך זה נהיה מנהג קבוע. אני לא מסוגלת לאכול ארוחת בוקר ישר כשאני מתעוררת, ולכן בבוקר רק שותה קפה ואוכלת משהו כמה שעות אחר כך, סביב עשר. המשהו הזה, כך התברר לי, הוא הרבה מאוד פעמים חטיף אנרגיה. הפסקתי להיות זאת שיש לה חטיף אנרגיה בתיק, והפכתי להיות זאת שיש לה קופסא שלמה של חטיפי אנרגיה בארונית שלה בקיוביקל.

עכשיו, בואו. חטיפי אנרגיה זה שקר. לוקח בדיוק שתי דקות לקרוא את רשימת הרכיבים ולהבין שמדובר בגוש של סוכר עם סירופ תירס, שמן דקלים וקצת שיבולת שועל. גרנולה זה לא, והתכונות המאוד מזינות של שיבולת השועל בטלות בשישים מול גביש הסוכר הזה. בגלל ההוקוס-פוקוס השיווקי גרמו לכולנו לזהות חטיפי אנרגיה עם בריאות ותזונה מאוזנת, אבל בשורה התחתונה הם לא שונים מחטיף שוקולד גדול (שניהם זה בעיקר סוכר). עכשיו, שוקולד זה אחלה, אבל כמו שלא הייתי מפתחת הרגל של לרדת כל בוקר על חטיף מארס בר ענקי, החלטתי להפסיק עם הנטייה הזו לטחון חטיפי אנרגיה. למרות שהם מתוקים להחריד, הם בדרך כלל גם לא באמת משביעים, ולעולם לא סוגרים את הפינה של ארוחת הבוקר לאנשים כמוני שלא אוהבים לאכול מוקדם ולא מספיקים לאכול ארוחת בוקר בבית במילא.

בחודשים האחרונים אימצתי את המנהג להכין מה שהאמריקאים קוראים לו over-night oats: מעדן פודינגי קריר וטעים של שיבולת שועל שמושרית כל הלילה בחלב עם פירות. הדייסה שנוצרת לא עמילנית וכבדה כמו דייסות מבושלות, אלא מזכירה יותר מוזלי רך, והקרירות שלה ממש כיפית סביב השעה עשר כשצריך לאכול משהו מרענן. זו אלטרנטיבה בריאה בהרבה, ומשביעה בהרבה, לכל מיני קיצורי דרך כמו חטיפי האנרגיה. מכינים צנצנת קטנה (או גדולה) עם כל הפירות והפינוקים שאוהבים, ומקבלים ארוחת בוקר ממלאת ומספקת שתחזיק אתכם עד הצהריים. כמעט לא משנה מה תשימו שם, עדיין תצאו עם פחות קלוריות ויותר תזונה מכל חטיף אנרגיה אפשרי. יש גם משהו נחמד בלהכין את הצנצנת בנחת בערב, ולא באטרף של היציאה מהבית בבוקר.

לקראת העלאת המתכון לבלוג התלבטתי עם העוקבים באינסטגרם לגבי שמות אפשריים לדייסה הזו בעברית. קיבלתי המון הצעות מגניבות:

שיבולת שועל מושרית
דגני לילה
שיבולת שועלילה
דייסת לילה
מעדן שיבולת שועל
שיבולת מנמנמת
דגני בין לילה
שיבולילה
דייסת שיבולת שועלי הלילה

ועוד ועוד ועוד

בסופו של דבר התאהבתי ברעיון של אחת הגולשות (בבקשה תזדהי בשמך, כי אני לא זוכרת מי כתבה את זה והיו עשרות הודעות!) וחשבתי שנחמד לקרוא לדייסה הזו "דייסת למחרת". לצד השם הפיוטי, כפי שאתם רואים בכותרת, הכנסתי גם כותרת קצת פרקטית יותר – פודינג שיבולת שועל וצ'יה – כדי לתאר את המרקם של המנה והרכיבים העיקריים שלה. גוגל אוהב כותרות פרקטיות, ואני מקווה שגוגל יעזור לכם למצוא את המתכון הזה.

המתכון כאן הוא בסיסי, ואפשר לקחת אותו להמון כיוונים. עם הזמן תתאימו את הכמויות לצנצנת החביבה עליכם.

דגשים, הצעות וטיפים:

פירות. החלק הכי חשוב שנותן את הטעם לכל התערובת. אני מאוד אוהבת לשים בננה, דווקא מפני שהיא רכה וקצת נמסה לתוך הדייסה שנוצרת, אבל אם אתם יותר אוהבים מרקמים קראנצ'יים כדאי לדבוק בקוביות קטנטנות של תפוח, אפרסק או שזיף. פירות יער עובדים בזה מצויין, וכן כל סוגי התותים והדובדבנים. אם אתם משתמשים בפירות יער שקניתם קפואים, נסו לקנות סוג שאין בו תוספת סוכר, וקחו בחשבון שהדייסה תהיה מעט נוזלית יותר כי הפירות הקפואים מפרישים קצת מים (זה לא דרמטי).

זרעי צ'יה. הזרעים האפרפרים הקטנים האלה נחשבים ללהיט בריאותי, ויכולים להסמיך מאוד שייקים וקינוחים. אפשר לקנות אותם בחנויות טבע או בחנויות תבלינים, ואחרי פתיחת השקית לשמור במקרר. לי לקח הרבה זמן לחבב אותם (למשל כאן), וגם היום אני לא אוהבת אותם כבסיס יחידי לפודינג שלם, אבל התוספת הקטנה שלהם בפודינג שיבול שועל ממש מתאימה ומסמיכה את כל התוצאה. אפשר להכין דייסת-למחרת גם בלעדיהם, אבל לדעתי הם גורמים להכל להגיע למרקם הרבה יותר כיפי. זרעי צ'יה גורמים לדייסה שלכם גם להיות מזינה יותר, וגם עשירה יותר בסיבים. אם בכל זאת תבחרו להכין את הדייסה בלעדיהם, יכול להיות שתצטרכו קצת פחות חלב, כי זרעי הצ'יה סופחים המון נוזלים.

צנצנת. קצת מצחיק להתייחס לכלי שבו תכינו את הדייסה כסעיף בפני עצמו, אבל מדובר במזון שמגיע בצנצנת ולכן שווה לדבר רגע על הצנצנת. לצרכי הצילום השתמשנו בצנצנות מייסון חמודות ופוטוגנטיות, אבל ביום-יום כשאני סוחבת את הדייסה כארוחת עשר בתיק יש לי צנצנת פלסטיק ששוקלת פחות וקל יותר להתנייד איתה. נסו לבחור צנצנת שתהיה רחבה מספיק כדי לערבב, אבל גם נוחה לסחוב ולנקות. הגודל הנכון של מנה שממש תשביע אותי, בעיני, הוא צנצנת בנפח של פיינט (475 מ"ל). וזו הכמות שנתתי כאן.

חלב. בעיקרון, כל סוג חלב שאתם אוהבים יתאים בדייסה הזו. לדעתי חלב פרה הכי פחות מומלץ, ולא רק מטעמי טבעונות אלא גם כי כמות כזו של חלב בבת אחת די עושה בחילה. חלב שקדים, חלב אגוזים, וחלב קאשיו יהיו מדהימים. חלב סויה זה קצת פחות טעים, וחלב שיבולת שועל זה מצד אחד טעים ומצד שני קצת מוזר לדעתי לשלב שיבולת שועל עם עוד שיבולת שועל.

שיבולת שועל. שיבולת שועל נמכרת בשני אופנים "קוואקר דק" שהוא הדגן הטחון והדק יותר, ו"קווקר עבה" שפירושו הדגנים השלמים כפי שהם. באנגלית העבה נקרא old fashioned והדק quick oats כי הוא מתבשל מהר יותר. בדרך כלל קוואקר דק יותר מקובל בדייסות, אבל אני דווקא אוהבת את הקוואקר העבה כי מקבלים תוצאה שהיא לא מושי מידי, ויש בה עדיין טקסטורה מובחנת ולא אחידה. דרך אגב, זה תמיד רעיון טוב להחזיק קופסה של קוואקר עבה במזווה, כי מדובר בחומר גלם זול, בריא ומאוד שימוש לכל מיני סוגים של מאפים וקציצות. אם הגעתם למתכון שכתוב בו קוואקר דק ויש לכם רק קוואקר עבה – תעבירו אותו כמה סיבובים בבלנדר או במעבד מזון והוא יגרס להיות דק יותר.

עוד תוספות. יש עוד המון דברים שכיף להוסיף לצנצנת של פודינג שיבולת שועל: זילופים של חמאת בוטנים, חמאת שקדים או טחינה, פירות יבשים, אגוזים מכל הסוגים, שברי פולי קקאו (לאפקט שוקולדי מטורף). אני לא חושבת שצריך להמתיק את המנה, כי הרבה מחלבי האגוזים כבר מומתקים, אבל אם בא לכם קצת מייפל או דבש זה יוצא טעים.

 

ואם יצא לכם להכין, תצלמו ותתייגו אותי בפייסבוק או באינסטגרם. הרי הדבר הכי כיף בלאכול אוכל בריא זה להשוויץ בסושיאל מדיה שאכלתם בריא.

בא לכם עוד דברים בסגנון?

בתאבון,

עלמה

45 Comments על דייסת למחרת: פודינג שיבולת שועל וצ'יה

  1. עדו
    14 באפריל 2019 at 9:31 (5 שנים ago)

    לא מבשלים בכלל? רק משרים?

    הגב
    • עלמה
      14 באפריל 2019 at 15:51 (5 שנים ago)

      כן, זו דייסה קרה ללא בישול. בגלל זה היא יוצאת טעימה ופודינגית ולא לגמרי מושית

      הגב
  2. נטלי
    14 באפריל 2019 at 16:32 (5 שנים ago)

    שם גאוני! אני מתה על דייסות אבל לא יצא לי להכין דייסת למחרת, אנסה בהקדם – זה גם אחלה פתרון לימים חמים בהם קצת פחות בא לי דייסה חמה 🙂

    הגב
    • עלמה
      14 באפריל 2019 at 21:35 (5 שנים ago)

      תודה רבה! הקרדיט על השם לא אליי…

      הגב
  3. גל
    14 באפריל 2019 at 16:41 (5 שנים ago)

    המלצה חמה לאלה שלא רוצים ליטר חלב על הבוקר אבל גם סולדים מתחליפי חלב כי תמיד יש להם טעם מוזר – 50% יוגורט 50% מים. בערב זה נראה נורא, בבוקר זה טעים ממש.

    הגב
  4. הילה
    14 באפריל 2019 at 17:59 (5 שנים ago)

    הכנתי עשרות דייסות למחרת בחיי ובאף אחת מהן לא היה מצוין להכין את זה עם שיבולת שועל דקה ואני ממש לא ממליצה על זה, נראה לי שזה יהי יותר מדי מושי. כמו כן, אין לי כזה sweet tooth ועדיין להסתמך רק על הפרי נשמע לי לא טעים בעליל. החלב שקדים שאני קונה כאן בארץ לא ממותק בכלל…בדר"כ כף מייפל סוגרת את הסיפור.
    חוץ מזה, זה ממש מעולה עם תפוחים מבושלים בקינמון. טוב, חלאס עם ההערות 😀 אני שמחה שיש פוסט חדש…

    הגב
    • עלמה
      14 באפריל 2019 at 21:36 (5 שנים ago)

      אמרתי שיבולת שועל שלמה, לא דקה

      הגב
      • הילה
        15 באפריל 2019 at 14:11 (5 שנים ago)

        רשמת שזה מה שמקובל בדייסות. מעולם לא ראיתי מתכון שדורש את זה, אז ציינתי לטובת מי שיש לו רק את זה וחושב להשתמש…נשמע לי כמו רעיון לא טוב 🙁
        וגם הייתי ממליצה בשביל רב-שימושים להחזיק בעיקר את השלמה, כי אם רוצים קמח שיבולת שועל או פירורים דקים יותר לאפייה אפשר לטחון אותם בבלנדר או במעבד מזון.

        הגב
        • הילה
          15 באפריל 2019 at 14:13 (5 שנים ago)

          אבל את זה כבר ציינת בעצמך 😉

          הגב
        • עלמה
          15 באפריל 2019 at 16:34 (5 שנים ago)

          לגמרי

          הגב
  5. שרה
    14 באפריל 2019 at 20:01 (5 שנים ago)

    גם אני מכינה כבר שנים רבות, בלילה מוסיפה לתערובת מים בלבד. ממתיקה בשני תמרים. שלושה תמרים – כבר מתוק לי מדי… בבוקר מוסיפה מעט חלב שקדים או סויה.

    הגב
  6. טל
    14 באפריל 2019 at 20:52 (5 שנים ago)

    בדיוק התחלתי להכין גם כאלה!
    אם אני מכינה עם חלב פרה אני שמה חצי חלב וחצי מים (כדי שיהיה פחות 'כבד'). חוץ מזה עד עכשיו השתמשתי בתולים ופירות יער קפואים אבל תפוחים ואפרסקים נשמעים נהדר.
    אני מוסיפה גם צימוקים וקוקוס קלוי (לא השבבים הקטנים).
    נהדר, טעים ומשביע.
    יופי של פוסט ושם מעולה!

    הגב
  7. זאמיר
    15 באפריל 2019 at 5:10 (5 שנים ago)

    זה מעניין, מעניין מאוד. בבוקר לאכול משהו כזה בריא ומשביע זאת מתנה המתכון הזה, רק שלא אהבתי ששומרים במקרר, הרי איאפשר על הבוקר לאכול משהו קר, זה לא נעים.

    הגב
    • עלמה
      15 באפריל 2019 at 16:36 (5 שנים ago)

      גם בבקרים חמים?
      אני לוקחת מהמקרר ואז אוכלת כמה שעות אחר כך בעבודה. אז זה לא קפוא, פשוט קריר כזה ונחמד

      הגב
  8. נגה
    15 באפריל 2019 at 11:02 (5 שנים ago)

    אחלה רעיון, ואחלה תוצאה. תודה!
    עניין אחד שכדאי לשים אליו לב: להעדיף בכל מצב צנצנות זכוכית. הפלסטיק, כל פלסטיק, אינו טוב לבריאות!

    הגב
  9. דביר
    15 באפריל 2019 at 12:58 (5 שנים ago)

    לפני כמה שנים פרסמתי פוסט עם מתכון דומה וקראתי לזה: שיבולת שועל בהכנה לילית. הכי לא ברור שיכול להיות.
    אהבתי את השם ממש! בהחלט תחליף ראוי לחטיפי השקר אנרגיה.
    אחלה פוסט, קצר, קולע ומשעשע.

    הגב
    • עלמה
      15 באפריל 2019 at 16:34 (5 שנים ago)

      תודה! וכן, חטיפי אנרגיה זה שקר אכזרי

      הגב
  10. יעל
    15 באפריל 2019 at 14:36 (5 שנים ago)

    תוסיפי קפית קקאו לשידרוג

    הגב
  11. סתיו
    15 באפריל 2019 at 14:56 (5 שנים ago)

    יש לך המלצה לצנצנת פלסטיק? אפילו לינק למשהו שיכול לעבוד מאמזון?

    הגב
  12. יעלי
    16 באפריל 2019 at 0:42 (5 שנים ago)

    ניסיתי בעבר להכין עם טחינה וזה יצא מגעיל.. חח אם מוסיפים טחינה אני ממליצה להמתיק עם דבש/סילאן😋
    את יכולה לספר על הקקאו שאת משתמשת?

    הגב
    • עלמה
      16 באפריל 2019 at 6:37 (5 שנים ago)

      שברי קקאו נא גרוס
      זה הקקאו שקניתי https://amzn.to/2Ul1W6e

      הגב
  13. תמי
    22 באפריל 2019 at 9:23 (5 שנים ago)

    תודה.
    רצתי לנסות והרי התוצאות: אני הבנתי שההכנה היא בצנצנת של 450 מ"ל ולא היא. זו אולי גודל המנה הסבירה למאכל, אבל עבור הכמויות המצוינות במתכון צריך קערה.
    הבננות, אותן אני אוהבת אהבת נפש, התנהגו כמו בננות והשחירו מעט. נדמה לי שפירות ממש קשים יתנהגו בדייסה הזו יותר יפה ואת הבננות, אם רוצים, אפשר להוסיף לפני האכילה.

    הגב
    • עלמה
      23 באפריל 2019 at 17:48 (5 שנים ago)

      גם אני ממש אוהבת בננות! הן לא השחירו לי ולמען האמת גם כשהן קצת נמעכות הן טעימות לי בדייסה (אולי אפילו יותר טעימות). בכל מקרה, להוסיף פירות טריים בבוקר זה בטוח יותר רענן ויותר פוטוגני, אבל לא תמיד יש לי זמן 🙂
      השתמשתי בצנצנת בגודל "פיינט", שזה 475 מ"ל

      הגב
  14. תמר
    22 באפריל 2019 at 19:46 (5 שנים ago)

    גם אני חשבתי שחלב סויה זה לא טעים, עד שהתחלתי להכין אותו בעצמי והתאהבתי. זה לא מסובך בכלל, הטעם שלו יוצא הרבה יותר ניטרלי משל כל חלב צמחי קנוי, והוא הרבה יותר מזין ובריא (בחלב אגוזים/שקדים/קשיו יש המון שומן ומעט חלבון, בחלב אורז/שיבולת שועל יש בעיקר פחמימות, ובחלב סויה יש חלבון לפחות כמו בחלב פרה). החיסרון היחיד הוא שאי אפשר להכין כמות גדולה מראש כי הוא מתקלקל מהר.
    חוץ מזה, אני אוהבת להשרות ללילה רק את הקוואקר, הנוזל והצ'יה, ואת הפירות והאגוזים להוסיף בבוקר.

    הגב
  15. אלה
    29 באפריל 2019 at 9:37 (5 שנים ago)

    איזו דייסה נהדרת! סגר לי את הפינה לארוחת הבוקר של המשפחה, וגם לא דרש לוותר על הקונספט של דייסה בבוא הימים החמים. תודה לך על הכתיבה המרגשת והמתכון.

    הגב
    • עלמה
      30 באפריל 2019 at 23:06 (5 שנים ago)

      תודה רבה! כיף לשמוע

      הגב
  16. פם
    1 במאי 2019 at 8:23 (5 שנים ago)

    מעולה ממש! תודה
    הפך לארוחת הבוקר הקבועה שלי

    הגב
    • עלמה
      5 במאי 2019 at 21:38 (5 שנים ago)

      תודה רבה!

      הגב
  17. טל
    6 באוגוסט 2019 at 13:00 (5 שנים ago)

    מתכון מעולה! כמה זמן זה נשמר?יומיים במקרר זה בסדר?

    הגב
  18. טל
    6 באוגוסט 2019 at 13:34 (5 שנים ago)

    נראה מעולהה עד כמה ימים זה טוב במקרר?

    הגב
    • עלמה
      25 באוגוסט 2019 at 6:26 (5 שנים ago)

      עד ארבעה ימים זה ממש סבבה, תלוי כמובן קצת בסוג הפרי ואיך הוא מחזיק.

      הגב
  19. לירון
    16 באוקטובר 2019 at 23:59 (4 שנים ago)

    תודה רבה! השתמשתי בכל ההמלצות שלך ויצא מדהים. גאוני!!!

    הגב
    • עלמה
      24 באוקטובר 2019 at 19:27 (4 שנים ago)

      איזה כיף לשמוע! תודה!

      הגב
  20. גילור
    24 באוקטובר 2019 at 16:21 (4 שנים ago)

    יש בעיה עם להשאיר את זה בחורף בחוץ במקום במקרר לאורך הלילה?

    הגב
    • עלמה
      24 באוקטובר 2019 at 19:25 (4 שנים ago)

      אני קצת חוששת בגלל שהפירות עלולים להתקלקל, אבל זה יכול להיות בסדר. תלוי איזה פירות שמים

      הגב
  21. נטע ש
    27 באוקטובר 2019 at 20:13 (4 שנים ago)

    קודם כל, תודה לך עלמה על הבלוג המקסים הזה, גם ספרותי, גם טעים, גם אומנותי…
    האם אפשר להחליף את החלב במיץ תפוזים טבעי, או חלק מהכמות ושהחלק השני יהיה מים?

    הגב
    • עלמה
      28 באוקטובר 2019 at 3:41 (4 שנים ago)

      תודה רבה על המחמאות!
      לגבי הדייסה- אני מאוד אוהבת אותה על בסיס איזשהו חלב (טבעוני או לא) אבל אפשר גם על מיץ או מים. זה פשוט יותר הרבה פחות עשיר, וכדאי אולי לפנק באגוזים או משהו אחר שיפצה.
      מיץ תפוזים לא הייתי ממליצה, אולי מיץ תפוחים במקום? תפוזים זה מאוד חומצי ופחות מתאים לדעתי לטעמים העדינים של דייסה

      הגב
      • נטע ש
        7 בנובמבר 2019 at 7:25 (4 שנים ago)

        תודה על התגנבה המפורטת. בינתיים הכנתי עם חלב רגיל ויצא טעים מאוד אבל אני מנסה להפחית עד להיגמל לגמרי מחלב פרה. את חושבת שחלב קוקוס יכול לעבוד?

        הגב
        • עלמה
          8 בנובמבר 2019 at 23:05 (4 שנים ago)

          כן, לגמרי!

          הגב
  22. יסמין
    16 בנובמבר 2019 at 19:06 (4 שנים ago)

    במקום חלב מערבבת כף ממרח שקשים עם מים, ואז מוסיפה את כל השאר. הכי טעים לי ככה.

    הגב
    • יסמין
      16 בנובמבר 2019 at 19:07 (4 שנים ago)

      שקדים, לא שקשים 🙂

      הגב
      • עלמה
        24 בנובמבר 2019 at 23:05 (4 שנים ago)

        שקשים דווקא נשמע טעים!

        הגב
  23. דורית
    20 במאי 2020 at 12:44 (4 שנים ago)

    היי,

    האם מדובר בפתיתי שיבולת שועל מהירת הכנה /אינסטנט (לדייסות) ? או בפתיתי שיבולת שועל לא אינסטנט ?

    האחרונים אמורים להיות קצת יותר "בריאים" ?

    הגב
    • עלמה
      26 במאי 2020 at 4:55 (4 שנים ago)

      הי! נראה לי שהשם מבלבל אז אסביר רגע בפירוט:
      נמכרים בדרך כלל שני סוגים של קוואקר: שיבולת שועל שגרוסה דק (ולפעמים נמכרת תחת השם אינסטנט, כי היא "מוכנה" לשימוש בדייסות ומתבשלת מהר מאוד) ושיבולת שועל גסה/ שלמה שבה הפתיתים גדולים יותר ושלמים. המילה אינסטנט היא הרבה פעמים קוד לכל מיני מאכלים מעובדים – אבקות, דברים עם מיליון רכיבים חשודים, מנות חמות ושאר שטויות, אבל במקרה של קוואקר המילה הזו לא באמת מדבר על קיצורי דרך מהסוג המעובד. אין שום הבדל בערך התזונתי או הבריאותי בין קוואקר דק לקוואקר עבה – ההבדל היחידי הוא האם השיבולת שועל יותר גרוסה או יותר שלמה.
      כדי להפוך קוואקר עבה (כלומר שיבולת שועל לא אינסטנט) לקווקאר דק פשוט טוחנים אותו כמה רגעים במעבד מזון.
      בכל אופן, בדייסות כאלה שיושבות כל הלילה אני משתמשת בקוואקר עבה (=זה שלא אינסטנס). הם סופחים טוב את החלב אבל נשארים יחסית שלמים ולא עיסתיים לגמרי, ולדעתי זה הכי טעים. אפשר גם להשתמש בקוואקר הדק זה פשוט ישפיע על המרקם

      הגב
  24. שרי
    20 בינואר 2021 at 21:06 (3 שנים ago)

    אני מאוד אוהבת את המתכון הזה(: אך ממש לא מצליחה לדייק איתו לאחרונה כי הצנצנת שיש לי קטנה יותר ואני לא מצליחה לחשב את היחסים בין המרכיבים.. (יוצא או ממש מיימי או מאוד גושי ואז מנסה להוסיף קצת חלב על המקום אבל שוב לא בטוחה כמה) מה אני צריכה לדעת כדי להכין את זה נכון בלי קשר לגודל הצנצנת שלי?

    הגב

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.