רשימות ניו יורק, פרק 1: צ'יינה טאון

640x120 px

 

אני וניו יורק זו לא ממש אהבה ממבט ראשון. היה לי קשה להתחיל פה, קשה להרגיש שזה מקום שגרים בו. בתוך  ההתנגדות ובתהליך של להתרגל אליה, התחיל לבצבץ בראשי הרעיון לכתוב על ניו יורק מדור מיוחד בבלוג.

זה נדחה וישב שם כמה זמן. כמו משהו שמבשיל. לאט לאט סימנתי לעצמי מקומות בראש. כוסות קפה, קערות מרק, נקודות תצפית. ריככתי אותה בצעידות ארוכות בחוץ. התרגלתי אליה דרך הרגליים ודרך חוויות שצברתי כאן. דרך אנשים שנכנסו אל חיי. רגעים שבהם פתאום אמרתי לעצמי שאני כל כך אוהבת לגור כאן. סימנתי לעצמי את המקומות המועדפים, וחשבתי על זה שאכתוב עליהם מתישהו, מדריך תיירים פרטי משלי. רשימות בהמשכים. מדריך קטן לעיר הגדולה, שמבוסס על דברים שאני וא' אוהבים פה, ונוכל לעדכן אותו כל פעם כשיהיו דברים להוסיף, כי ככה זה באינטרנט וככה זה כשהעיר משתנה כל רגע.

chinatwon7

אז התחלתי לכתוב רשימות ניו יורק. בהתחלה במחברת ועט, ואז על המחשב, ועכשיו בבלוג. בדרך שבה אני רוצה לכתוב, כלומר להגיד את הדברים שמצאו חן בעיני ולמה אני חושבת שהם נעימים. אני לא מתיימרת לקלוע לטעם של כולם וגם לא להבטיח לכם את הכי-הכי. לא לנסות לכסות הכל, ולא להתפלפל על מקומות "אותנטיים" (זה, אגב, אחד הדברים שאני הכי אוהבת בניו יורק: התחושה שהכל באיזשהו מובן מזוייף ואמיתי בו זמנית. תמהיל של ארעיות ושל מסורת, עיר של מהגרים. וזה מוצא חן בעיני).

chinatown

הערות מקדימות:

1. לא בא לי שהפוסטים על ניו יורק יחנקו את הבלוג, כי זה קודם כל בלוג מתכונים וסיפורים, אז ההמלצות יפורסמו כאן פעם ב—, בינות המתכונים. אם אתם רוצים לעבור רק על הפוסטים של ניו יורק לקראת טיול שלכם כאן, אפשר יהיה למצוא את כולם בקטגוריה של ניו יורק בבלוג.

2. שימו לב לתאריכים של פרסום הפוסטים. מקומות נפתחים ונסגרים כל הזמן, ויכול להיות שתגיעו לכאן בזמן שמשהו כבר לא מעודכן.

3. אני מרכזת את כל ההמלצות גם במפת גוגל, לנוחיות הנוסעים, ואוסיף בה כל פעם את המקומות הממולצים החדשים.

chinatownmarket

אז נתחיל מצ'יינה טאון?

כן, ברור שצ'יינה טאון. כי אני אוהבת אותה מההתחלה וטעים אצלה ורועש בקטע טוב, וכי יש בה הרבה אנשים והרבה תיירים והרבה אנשי עסקים בחליפות והיא כולה סבוכה ומבולגנת הרבה יותר מחלקים אחרים של העיר, ומבולגן זה בדרך כלל לטעמי. שלא לדבר על זה שדים סאם זה מאכל גאוני, שלקנות פיצ'יפקעס מפלסטיק עם הלו קיטי (מודה, יש לי חולשה לדברים האלה) זה ממש כיף, ושבזמן טיול בניו יורק צ'יינה טאון מאפשרת לכם לבקר, על הדרך, בעוד תרבות ועוד עולם, ולהרגיש טיפה בסין.

יש המון דברים טעימים לאכול, ולרוב לא מספיק המקום בבטן כדי להכיל את הכל, אז השיטה היחידה שעובדת לנו היא להזמין מנה אחת בכל מקום ולחלוק ביננו, וככה להצליח לאכול בכמה מסעדות בכל ביקור. צריך גם לחשוב על בחירת המנות ולנסות לבחור מנות שנונתנות כבוד לטעמים העדינים והמורכבים של ירקות מוקפצים קלות, ולא ללכת על אוטומט לכיוון המנות שעטופות ברוטב ורוד זרחני. האוכל הסיני עבר המון שינויים ואדיפטציות על מנת להתאים לחיך המערבי (שלום לכם, זכרונות מהניינטיז והמסעדה הסינית בסטלה מאריס, חיפה! לעולם לא אשכח את אקווירים הדגים ואת הרטבים הסמיכים והמתוקים להחריד), ולפעמים עדיף לקחת את המנות היותר בסיסיות ופחות זרחניות.

Tasty hand pulled noodles

כשהם אומרים טייסטי הם מתכוונים לזה: המקום הזה מגיש (בין היתר) איטריות מצויינות שעושים במקום, בתוך מגוון מרקים ותבשילים שווים. מרק נודלס הוא לא מצרך נדיר בצ'יינה טאון, אבל המקום הזה שווה במיוחד, כי הוא טעים כל כך ויש המון אופציות טבעוניות (בהרבה מקומות הציר הבסיסי של המרק הסיני הוא ציר בשרי עם חזיר או עוף, ופה יש אפשרות גם לציר ירקות). מנה שעולה בסביבות ה-7 דולר תפוצץ אתכם, ויש גם כל מיני סוגי אטריות שהם מכינים במקום. האטרקציה המרכזית היא להתיישב בפינה שרואים ממנה לתוך המטבח ולהציץ (בנימוס) כדי לראות אדם זורק באוויר ערימה של בצק עד שהיא הופכת לנודלס דקיקים. מהפנט. יש להם כמה מנות בתפריט אבל הן לא מדהימות. מרקי הנודלס השונים הם ה-סיבה לשבת במקום הזה וזה בדיוק מה שאתם הולכים להזמין כאן.

(כמובן שמישהו כבר צילם את פלא האיטריות והעלה ליוטיוב. בחיים האמיתיים זה יותר יפה)

הכי שווה: מרק נודלס ענקי וחם עם טופו וירקות. הטופו מגיע מושרה במרינדה וזורקים אותו אל תוך המרק החם.

כתובת:1Doyers St, New York, NY 10013

tastyhandpulled

דים סאם / דאמפלינגס

פעם שמתי לעצמי למטרה לאכול בכל מקומות הדאפמלינגס של צ'יינה טאון ולהגיע למסקנה לגבי איזה מהם הכי טוב, אבל זה הולך ומתברר כבלתי אפשרי, פשוט כי יש כל כך הרבה מקומות וכי בהרבה מהם יש רק דאמפלינגס חזיר (שזה אוטומאטית מוציא אותי מהמשוואה). בכל מקרה, בלי שום יכולת להחליט על המקום הכי טוב, הנה כמה מקומות אהובים:

Dim Sam Go Go– חמוד אך קצת יקר (בהשוואה לדים סאם בסביבה). מוצלח מאוד מבחינת זה שמגישים בו המון סוגי דים סאם מיוחדים שאין במקומות אחרים (אהבתי במיוחד את הדים סאם במילוי אפונת שלג וזה במילוי לבבות דקל), אבל קצת מבאס שהמחיר יקר יותר ושגובים על התה שמגיע עם האוכל (מאוד לא נהוג ברוב המקומות). גם העיצוב עושה אווירה קצת מנוכרת.

Prosperity Dumpling– פופולארי בטירוף וזול מאוד. יש מעט סוגים, אבל אפשרות לאוכל את הדאמפלינג מטוגן ולא מאודה. אני לא עפתי עליהם אבל הם נכנסים לרשימה כי בגלל הפופולאריות

Ping’s Seafood– קלאסיקת דים סאם, עם הרבה פירות ים (שאני לא אוכלת), אבל יש המון המון סוגים וצורות.

chinatown2

לחמניות באו

הלחמניות האווריריות, הרכות, השמנמנות והמושלמות האלה עובדות מצויין כנישנוש או כמתאבן לארוחה. אפשר למצוא אותן בכל מסעדה וזה תמיד טעים. אני מאוד אוהבת את הלחמניות במאפיית "קינג בייקרי" על איסט ברוידווי, שנמכרות חמות וטריות במיוחד, אבל ברוב המקומות הנורמאליים הלחמניות האלה יהיו טריות ורכות.

המילוי הכי פופולארי הוא חזיר, אז אם אתם נמנעים מחזיר או מבשר בכלל נסו לשאול לפחות כמה פעמים ובצורה הכי ברורה האם יש בזה חזיר או לא.

chinatown3

Buddha Bodai

מסעדה שהיא גם טבעונית, גם סינית, וגם כשרה- בהחלט לא הדבר הכי צפוי ברובע הזה של העיר. הבעלים של המקום הוא סיני שהיגר לארה"ב לפני 25 שנה, ושומר על צמחונות ממניעים דתיים (יש הרבה מאוד בודהיסטים שאוכלים בשר, אבל חלקם, כמוהו, נמנעים מבשר מטעמי דת והאמונה בגלגול נשמות). העובדה שהאוכל כולו טבעוני מושכת למקום גם יהודים שומרי כשרות, כך שהקהל די מעורב ומעניין. בעל המקום גם למד כמה מילים בעברית ממשגיח הכשרות שמגיע לשם, ולכן אם תדברו לידו בעברית סביר להניח שיגיד לכם משהו כמו "בתאבון" או "מה שלומך". האוכל טעים ומגוון מאוד, ומבוסס על סוגים שונים של סייטן וסויה, יחד עם כל הירקות והרטבים הקלאסיים של המטבח הסיני. המנות בתפריט נקראות "עוף", "ברווז" או "חזיר" אבל למעשה מבוססות על כל מיני חיות מהצומח, אז שימו לב לעניין כי התפריט יכול להיות קצת מבלבל. קשה להמליץ על מנה אחת כי יש המון המון אפשרויות, אז ההמלצה היחידה שלי לגבי ההזמנה היא לא לקחת שום דבר חריף מידי, כי זה יכול להגיע לרמות חריפות שלא תצליחו להתמודד איתן (מניסיון).

מחירים: רוב העיקריות עולות 10-15 דולר, וצריך לשלם עוד דולר על אורז או דולר וחצי על אורז מלא. המנות גדולות ומאוד משביעות.

מיקום:  5 Mott St, New York, NY 10013

אתר:  http://www.chinatownvegetarian.com/

chinatwon4

Ice Cream Factory

מקום מפורסם ביותר שכבר הפך למוסד, עם חולצות ותיקים וגלויות שנושאים את לוגו החנות. המקום מתמחה בטעמים שמוגדרים בתפריט שלו "הקבועים" כמו גלידת שומשום שחור, גלידת תה ירוק, גלידת מנגו ושעועית אדומה, ויש גם טעמים שנקראים בשלטים של החנות "אקזוטיים", כמו שוקולד, וניל, וקרם עוגיות.

כתובת:65Bayard St, New York, NY 10013

China-town-ice-cream-factory-from-website

התמונה מתוך אתר הגלידרייה, כי תמיד היה שם עמוס מכדי לצלם בעצמנו

דוכנים וחנויות

אין לי ממש פייבוריט אחד לזה, אבל יש בצ'יינה טאון המון חנויות שמוכרות כלים סינים, אורז איכותי, תה ירוק משובח, תבלינים, פירות וירקות, וכמובן המון דגים מיובשים ומלפפוני ים מיובשים וכל מיני שרצים וסרטנים שנראים מאוד מפחיד (לדעתי) כשהם נמכרים כמו פירות מיובשים (וגם לידם בתצוגה).

ctfish

שווה להסתובב בחנויות ולקנות תה יסמין או אולונג, תה ירוק כלשהו, ומשהו מהקישוטים המיוחדים והצבעוניים האלה לבית. הפירות והירקות הם חוויה מיוחדת בפני עצמה, כי הרבה מהם לא נמכרים בשום מקום אחר בעיר. נסו את הליצ'י הקטנטנים והחומים (זה זן שונה ממה שיש בארץ), את האגסים הצהובים בהירים (טעם שבין אגס לבין תפוח) וכמובן, אם יש לכם מטבח להקפיץ בו קצת, תעמיסו שקית של מיני הגבעולים הירוקים והטובים שנמכרים שם.

chinatwon5

עוד אטרקציה שנמכרת בכל חנות שניה היא המשקה הסיני המתוק להחריד שנקרא "תה בועות" (bubble tea). אני מבינה שזה קורץ לחובבי הז'אנר או לאנשים שטיילו מספיק זמן בסין, טוויאן וקוריאה שבהן המשקה הזה פופולארי, אבל מבחינתי מדובר בעיסה דוחה למדי. זה משקה סמיך, לרוב עם חלב, ובתוכו כדורוני ג'לטין מתוקים ודביקים. בקיצור אם התיאור נשמע לכם די נורא, אז תדעו שגם הטעם. ובכל זאת, למען החוויה, אני מציעה לאמיצים שבכם להתנסות.

בין הדוכנים שמול ליטל איטלי (כלומר על הפינה בין וולקר ומלברי) ישנו דוכן קסום במיוחד שמוכר עוגות קטנטנות. מדובר בסוג של פנקייקים זעירים שמתבשלים במחבת מיוחדת, ומוגשים חמים מהמחבת בשקית נייר חומה. 15 מהפנקייקים האלה עולים דולר אחד, וזה אחד הפינוקים הנחמדים של הביקור בצ'יינה טאון.

Chinese mini cakes, corner of Walker and Mullberry

tinycakes

###

ועוד קצת ליד:

באופן רשמי צ'יינה טאון נמצאת בין ליטל איטלי, טרייבקה, לואר איסט סייד והצ'יימברז סטריט- כלומר תחומה מכל צדדיה בצורה די מסודרת על ידי רחובות גדולים, אבל בפועל הנוכחות שלה התפשטה עוד קצת לכיוון לואר איסט סייד, וכשעוברים את הכביש הגדול של בווארי סטריט לכיוון שכונת "שני הגשרים" (two bridges) מגיעים לעוד איזורים שיש בהם בעיקר מהגרים סינים ומקומות שקשורים לקהילה הזו. הרחובות האלו הרבה פחות מתויירים, אבל גם בהם יש מסעדות טעימות והמון חנויות מעניינות, בעיקר באיזור שליד גשרי הרכבת. אני אוהבת לקנות שם כל מיני ירקות מוזרים שלא ברור לי איך מבשלים ואז לנסות לבשל אותם.

twobridge

שכונת טו ברידג'ס נמצאת בתהליך של שינוי. מדובר באחת השכונות העניות ביותר במנהטן, ובמקום עם הכי הרבה דיור הציבורי בכל מנהטן, ולכן הלחץ של עליית מחירי הנדל"ן (בכל זאת, לואר איסט סייד!) גורם ליזמים שונים לרצות לבנות בה מבנים חדשים ולדחוק החוצה את רוב הדיירים הנוכחיים. סיור באיזור הזה יגלגל אתכם כנראה גם לכמה אתרי בנייה שבהם בונים עכשיו מגדלי יוקרה, וגם אפשר לראות קצת מהחיים המורכבים והמאוד מעניינים של האיזור הזה: סינים-אמריקאים, לטינו-אמריקאים, ויהודים (כיום יש בשכונה קהילה חרדית גדולה, אבל בעבר הייתה כאן גם קהילה יהודית יותר מגוונת, ובנין המשרדים ההיסטורי של העיתון היהודי-סוציאליסטי "פורוורד", או בשמו הידישאי "פרווערטס", עוד נמצא בסביבה- לכו להציץ עליו ולחפש את מארקס ואנגלס בחזית).

jewish forward

על הנהר עצמו ישנה עכשיו טיילת די מוזנחת, שאמורה לעבור פיתוח רציני בשנים הקרובות, וכבר הכניסו אליה מתקני כושר שונים. חלק מהמאבק של תושבי השכונה הוא לפעול למען פיתוח שיעזור לתושבים המקוריים של האיזור ולא רק לתושבים שיעברו אליה. הטיילת הזו היא אחד המקומות הכי אהובים עליי בכל האיזור. הנוף אל הנהר יפיפה, אין יותר מידי אנשים וחנויות, והרכבת עוטפת את הכל ברעש אדיר שאיכשהו נראה יפה מאוד בתמונה הזו.

נקודת החן הסודית של א' במקום הזה נמצאת מאחורי האנגר 36. זו הנקודה היחידה שאפשר לראות ממנה גם את שני הגשרים, גם את פסל החירות וגם את ברוקלין, והיא חושפת את העיר הזאת כמקום קצת אחר, אולי כחלק מתקופה טיפה עתיקה יותר. ברוקלין שרואים מכאן היא מפעלים גדולים וספינות ונמל, לא שכונה שיקית וסופר מתוחכמת עם אנשים ששותים קייל וסטודיו של יוגה לתינוקות. מהזווית הזו אפשר להרגיש קצת כאילו מציצים אל העבר, או קצת כאילו המים האלה קרובים. וזה מרחיב את הלב.

2bridgesבקיצור:

לא להחמיץ: טייסטי הנד פולד נודלס

אמביוונלטי: הדים סאם המצטיין. עדיין לא החלטתי.

לאמיצים: באבל טי (או לילדים).

הארד קור: אם אתם באמת באמת בעניין ורוצים קפיצה לסין הרבה פחות תיירותית והרבה יותר גדולה- הצ'יינה טאון של קווינס הוא המקום בשבילכם. זה כמו פי אלף יותר צ'יינה טאון של מנהטן (אבל זה מקום שראוי בכלל לפוסט משל עצמו).

טעמים שווים במיוחד: יש מנות שחוזרות על עצמן בכל מסעדה ואין הבדלים ענקיים בביצוע, אבל בכל מסעדה שלא תבחרו אני ממליצה להזמין גם מנה של עלים ירוקים מוקפצים (הרבה פעמים אלו עלעלים שאתם לא מכירים, עשוי להיות באק צו'י בשילובים שונים). טעים ועדין ומיוחד ולגמרי שווה, במיוחד אם זו מנה שמשלבת גם לוטוס או אפונת שלג. אני מכורה ללחמניות הבאו (לחמניות מאודות תפוחות ומפנקות) והן נמכרות לא רק בכל המאפיות אלא גם בהרבה מסעדות (מוגש כמנה ראשונה).

 

 

28 Comments על רשימות ניו יורק, פרק 1: צ'יינה טאון

  1. נופר
    30 בנובמבר 2014 at 7:40 (9 שנים ago)

    ממליצה בחום לקרוא על http://vanessas.com/chinatown/ מדהים טעים וזול. למרות שאני צמחונית ואוכלת שם את הסנדביץ׳ הצמחוני שהוא מן פיתה סומסום נדירה וענקית ממולאת בירקות טריים ורוטב כמו טריאקי ודאמפלינג צמחוניים מאודים נפלאים והכל בכמה דולארים בודדים. ובכל מקרה מחכה שתרדי מקולומביה אלינו (מנהטן אבניו) ונשב יחד על קפה או בירה בשכונה (אגב שף סמואלסון פותח חדשה ב 116). אז כשאת עושה אייטם על הארלם עדכני 🙂

    הגב
    • dvarimbalma
      30 בנובמבר 2014 at 7:59 (9 שנים ago)

      אייטם על הארלם כבר מתבשל בראשינו אבל יש שם יותר מידי מקומות טעימים ואני לא יודעת איך נכניס הכל בפוסט אחד

      הגב
    • הדוד ממאפו
      4 בדצמבר 2014 at 19:14 (9 שנים ago)

      מאד מאד מאד יפה!!!!
      אותנו, הדודים ממאפו, לא צריך לשכנע לבוא לניו יורק! אנחנו מתגעגעים לעיר הזאת כל הזמן.
      תמשיכו לעשות חיים ולהנות מכל רגע.
      הבלוג נהדר ואני חשבתי שאת נסעת ללמוד……
      ד"ש לאבנר
      יורם ואילנה

      הגב
  2. נופר
    30 בנובמבר 2014 at 8:09 (9 שנים ago)

    הארלם אהובתי. אגב איפה מצאת ארטישוק ירושלמי? מחפשת בטירוף.

    הגב
    • dvarimbalma
      30 בנובמבר 2014 at 8:36 (9 שנים ago)

      לא מצאתי! הפוסט עם הארטישוק הירושלמי צולם בארץ מזמן מזמן…

      הגב
      • קאז
        1 בדצמבר 2014 at 1:31 (9 שנים ago)

        אפשר למצוא לעיתים בהול פוד במחיר של אונקיית זהב

        הגב
        • נופר
          1 בדצמבר 2014 at 1:36 (9 שנים ago)

          תודה קאז. ננסה שם 🙂

          הגב
  3. נופר
    30 בנובמבר 2014 at 8:42 (9 שנים ago)

    בעסה נמשיך לחפש, מפנטזת על המרק הזה שנים. בינתיים עשיתי את זה: http://corbinhillfoodproject.org/ שר של ירקות טריים מהמגדל לחורף אולי יהיה לנו מזל ויזרקו בין ערימות הקייל גם איזה ארטישוק ירושלמי. לילה טוב 🙂

    הגב
    • dvarimbalma
      30 בנובמבר 2014 at 16:54 (9 שנים ago)

      אכתוב לך לפני שאני מפרסמת פוסט על הארלם כדי להתייעץ. יש שם יותר מידי מקומות טעימים אני לא יודעת איך להכניס את הכל בפוסט אחד. זה באמת יהיה בעייתי

      הגב
  4. ליאורה
    30 בנובמבר 2014 at 9:00 (9 שנים ago)

    מעורר תיאבון ושמחה.
    תודה רבה.. מחכה לפוסטים הבאים

    הגב
  5. מאיה
    30 בנובמבר 2014 at 12:14 (9 שנים ago)

    פוסט מדהים, עלמה!
    מחכים בקוצר רוח לשאר השכונות (במיוחד קווינס)

    הגב
    • dvarimbalma
      1 בדצמבר 2014 at 2:50 (9 שנים ago)

      תשמעי, צ'יינה טאון בקווינס זה הראד-קור. היא הרבה הרבה הרבה יותר גדולה והרבה יותר מטורפת ואפשר ללכת שם לאיבוד יום שלם בקלות

      הגב
  6. חיה
    30 בנובמבר 2014 at 16:24 (9 שנים ago)

    נהדר !!! כמה שנדמה לי שאני מכירה את מנהטן , אני מבינה שלא ….
    תודה

    הגב
  7. רעותה
    30 בנובמבר 2014 at 19:10 (9 שנים ago)

    פוסט קסום ומפתה כמו כל הקודמים לו, אני לא יכולה לחכות לבא אחריו.. עוקבת בצללים כבר זמן רב אבל החלטתי לחדול ולהגיד לך כמה שנעים לי לקרוא. אי שם בקליפורניה.

    הגב
    • dvarimbalma
      1 בדצמבר 2014 at 2:46 (9 שנים ago)

      תודה. נעים להכיר.

      הגב
  8. יובל
    30 בנובמבר 2014 at 20:19 (9 שנים ago)

    מכל השכונות שחקרתי, את צ'יינה טואון עוד לא ממש הצלחתי לגלות, תודה!!! במרחק 2 תחנות סאבוואי ממני. כבר יוצא.

    הגב
  9. מרקוביץ'
    30 בנובמבר 2014 at 22:35 (9 שנים ago)

    שיגעון.
    לא הוגן.
    איזה כיף לך!

    הגב
  10. קאז
    1 בדצמבר 2014 at 1:38 (9 שנים ago)

    הדים סאם הכי טוב בצינה טאון הוא בגולדן יוניקורן אבל גם הוא רק מדגדג את אולמות הדים סאם של פלאשינג (גייד הוא האהוב עלי) .
    מקומות נופספים ממומלצים בצינה טאון : כריך ויטאמני ברחוב מוט , המכולת התיאלנדית ולידה הדמפלינג הזול בעיר ( מעולה אחרי ערב שתיה ) שנמצאים ברחוב קטנטן שאיניני זוכר את שמו ( סמוך לבית המעצר ) , לקנות מנת עוף מכובס רק בשביל סלטרוטב הבצל הירוק שמוגש לידו ( מקום טוב יש ממש על העיקול של רחוב דייאר ). גרייט נודל טאון זה פיבוריט אישי שלי כבר שנים. אבל בעיקר מתאמי הרגל וללכת על בטוח

    הגב
  11. מיקי אנקווה
    1 בדצמבר 2014 at 10:39 (9 שנים ago)

    עלמה את ממש עושה חשק לחזור לבקר בניו יורק למרות שכבר שנים אני מתנזר מכך בגלל המאמץ שקשור בכך , ממתין לפוסטים הבאים,

    הגב
  12. שרון
    1 בדצמבר 2014 at 13:10 (9 שנים ago)

    כתוב נהדר, כרגיל!
    גוזרת ושומרת לטיול ומחכה לבאים בתור.

    הגב
  13. הילה
    1 בדצמבר 2014 at 19:14 (9 שנים ago)

    אהבות שמתפתחות לאט ובזהירות הן עמוקות ואמיתיות ושוות פי מאה מאלו של במבט ראשון. בעיני בכל מקרה.
    🙂

    הגב
  14. פיית העוגיות
    1 בדצמבר 2014 at 19:26 (9 שנים ago)

    יש כזו נעימות ואמת בכתיבה שלך שזה מקסים 🙂
    וההגדרה שלך מדוייקת-
    התחושה שהכל באיזשהו מובן מזוייף ואמיתי בו זמנית.
    פוסט מהמם

    הגב
  15. נופר
    8 בדצמבר 2014 at 1:48 (9 שנים ago)

    אני עוקבת אחרי הטור שלך באדיקות ונהנית ממנו מאוד. לפני כשבוע החיים הביאו אותי לגור באזור ניו-יורק לחצי שנה ולכן ברגע שהיה לי זמן פנוי, אני ובן זוגי עשינו סיור בעקבות המלצותיך. המרק בTasty hand pulled noodles היה מצוין וכך גם העוגות הקטנות.. פשוט חוויה להתחיל להכיר ככה את העיר המטורפת (ולעיתים גם הגדולה מדי לבנות הכפר כמוני) הזו. מחכה בקוצר רוח לטורים הבאים 🙂

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2014 at 17:51 (9 שנים ago)

      תודה רבה! שמחה מאוד מאוד לשמוע!

      הגב
  16. נטלי
    9 בדצמבר 2014 at 21:15 (9 שנים ago)

    הו, וואו, כמה את נהדרת וכמה צריך בדיוק כזה מדריך לעיר הזאת. ללא ספק לגזור ולשמור לטיול הבא שלנו באיזור! תודה!

    הגב
  17. גילה
    30 בדצמבר 2014 at 23:42 (9 שנים ago)

    פוסט מעורר רעב . לא בא לי לגזור ולשמור (איך עושים את זה באינטרנט? ) בא לי פשוט לקום ולנסוע ולבקר ולזלול
    חשבתי שהייתי בצ'יינה טאון כבר פעמיים, ועכשיו אני מבינה שבכלל לא היכרתי. תודה על ההדרכה המגרה

    הגב
  18. אנה
    2 בפברואר 2015 at 12:31 (9 שנים ago)

    פוסט מקסים, תודה. ממש קפיצה קטנה לתפוח הגדול.
    אגב, מוכרים באבלתי, בקניון הזהב בראשון ובעונה אפשר למצוא את התפוח-אגס הטעים כל כך, בשופרסל.

    הגב
  19. מיכל
    6 באוקטובר 2016 at 0:27 (7 שנים ago)

    קוראתאחרי ביקור בניו יורק לבדוק מה פספסתי… אבל חשוב להגיד שתה הבועות לא עשוי מג'לטין אלא מטפיוקה, כך שהוא טבעוני. ובכלל אפשר לשתות אותו בגרסת תה ירוק ללא סוכר ואז הוא בהחלט יכול להפוך למרענן הרשמי של הקיץ.

    הגב

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.