ניוקי שמכינים עם הידיים

ניוקי

הניוקי הזה הוא הניוקי של ההחלמה הסופית של היד שלי, שהאצבעות שלה חזרו לזוז כמו שצריך ואפשר ללוש בה. והוא גם הניוקי של החורף שהגיע אל ניו יורק בתרועת שלגים שקטה. והוא גם הניוקי של הפוסט המדהים שראיתי אצל שרון מהבלוג pasta every day וגרם לי להבין שאני חייבת לנסות להכין גם.

אבל קודם כל זה הניוקי של עזרא.

תפוחי אדמה

עזרא הוא איש מהאינטרנט שאף פעם לא פגשתי. הוא היה רקדן בעברו. הוא בונה אופניים ויש לו חנות של אופניים שהוא מייצר. וגם יש לו בלוג, על החיים ועל מחשבות ועל מתכונים נפלאים ועל אוכל ועל ההתמודדות שלו, בחמש השנים האחרונות, עם מחלת הסרטן.

אני חושבת שהוא פתח את הבלוג הזה כדי לעדכן חברים וידידים על ההתקדמות שלו בטיפולים, על מצבו ועל החיים שלו, ואולי עם הזמן הוא הבין שגם זרים גמורים נשאבו לתוך הבלוג והתחילו להיות חלק ממה שקורה שם.

אני מאלו שנשאבו. אל העולם שלו, אל השפה, אל היחסים שלו עם אשתו וכל השנים שלהם יחד עם המחלה. אל סדרת הפרוטרטים שבה תיעד את הטיפולים. אל הצילומים שיש בהם עולם ומלואו, אל הסרט שלו על שלושה אופניים וסרטן. קראתי בלב הולם את הפוסט על ההחלטה להפסיק את הטיפולים אחרי שלב מסוים.

נשאבתי אל התנועות העדינות והמדויקות שבהן עזרא משרטט רגעים בעולם ואל האופן שבו האיש המעניין והמיוחד הזה מדבר על גוף, על כאב, על אופניים ועל אוכל.

תפוחי אדמהאני אוהבת איך שהוא מסביר על תבשילים. אני אוהבת איך שהוא עושה לי חשק לבשל. וגם את הניוקי הזה, שיצא מדהים כבר מהפעם הראשונה, הכנתי לפי ההסברים מהבלוג שלו.

והשבוע כל הרוח הזו. והשלג בחוץ. אצלי חד משמעית: צריך משהו כבד ומחמם ובצקי ותפודי. הגיע העת לניוקי.

הכנתי כמה ואריאציות וגם כמה אפשרויות לרוטב. ההסברים, ממש כמו ההסברים של עזרא, הם לא בכמויות מדויקות. אז יש מתכון הרבה פחות שיגרתי הפעם.

מתכון בלי כמויות?! כן. וגם אני קודם כל כשראיתי שאין כמויות אצל עזרא נכנסתי ללחץ, אבל אחרי שהוא הסביר הבנתי שבעצם כמויות במקרה הזו יכולות יותר לבלבל מאשר לעזור: כל תפוח אדמה הוא במשקל וגודל אחר, לפי הטריות והסוג הם יכולים להיות יותר או פחות רטובים, וגם ככה להרבה אנשים (אהמ, כולל אני) אין משקל מטבח למדידות מדויקות.

וגם העדפתי ככה, העדפתי לקרוא ממנו ולהבין מה אני עושה ואיך זה אמור להראות ואיך זה אמור להרגיש. זה נותן יותר בטחון כשמתמודדים עם בצקים לא מוכרים.

אז הנה, ככה זה הולך—

תפוחי אדמה

טיפים, עצות והצהרות (הרשימה ארוכה הפעם במיוחד כי עשיתי תחקיר ממושך על הנושא):

פצ'קריי. כולם חושבים שלעשות ניוקי בבית זה המון המון עבודה, בערך כמו לעשות רביולי שזה באמת המון עבודה. הסוד הוא שלמעשה לעשות ניוקי זה בכלל לא הרבה עבודה. שני מצרכים, חצי שעה טוטאל של התעסקות, ויש לכם מנה מפנקת ומשביעה שתגרום לכם להראות כמו הבשלנים הכי משקיענים שהסתגרו שבועיים במטבח.

כמויות. טוב, כמו שאמרתי, הכמויות הן משוערות לגמרי. למרות כל העניין הזה אני מציעה כן לחשוב על הכמויות המשוערות מהבלוג של שרון- קילו תפוחי אדמה ושלוש מאות גרם קמח. זו הכמות הבסיסית לחשוב עליה אבל צריך ללוש ולהרגיש ולנסות ורק ככה תוכלו לדעת כמה קמח להוסיף.

מפזרים את הקמח

איך מחליטים שזה טוב? התפקיד של הקמח בסיפור הזה הוא למנוע מהניוקי להתפרק ולהתפורר. אם יהיה יותר מידי קמח הניוקי יהיו כבדים ודחוסים וחונקים, וממש לא טעימים או כיפיים לאכילה. אם יהיה פחות מידי הכל יתפרק ויהיו לכם מים שבהם צפים רסיסי תפוח אדמה חסרי צורה ופשר. גם כן לא משהו. המסקנה המתבקשת: עדיף לשים פחות מידי ואז להוסיף קמח מאשר לשים יותר מידי ואז אי אפשר להוציא. מה שעזרא עושה ועבד גם לי זה להוסיף קמח, ללוש קצת, לקרוץ עיגול של איזה ניוק (חתיכת ניוקי ביחיד, תזרמו איתי), לזרוק אותו לסיר ולראות איך הוא יוצא. אם הוא טעים תמשיכו כמו שזה. אם הוא מתפרק ומרגיש כמו פירה תוסיפו קמח.

צורות. ניוקי נהוג לעשות עם חריצים, שהם גם יפים יותר וגם מאפשרים לרוטב לתפוס טוב. מצד שני, אין לי פלטה כזו של איטלקים כמו שיש לה, ולגלגל כל ניוק על גבי מזלג כדי ליצור חריצים נשמע לי יותר מידי פצ'קריי אפילו לימים שבהם יש לי זמן פנוי. אפשרות נוספת מדליקה היא לעשות שקעים בעזרת האצבעות, כמו בסרט הניוקי החמוד הזה, אבל אני באמת חסכתי לעצמי את כל ההתעסקויות ופשוט גלגלתי את הבצק קצת יותר דק וחתכתי בסכין לקוביות בסגנון של עזרא. זה יוצא פחות מעוצב אבל לא פחות טעים ותמיד תוכלו להגיד שהלכתם על הלוק הכפרי. כדי להימנע מניוקי ממש גסים או קשים כדאי שהם יהיו די קטנים: מגלגלים כל נקניק בצק לעובי של אצבע או קצת יותר מזה וחותכים לקוביות שגם הן בעובי של כ-2 ס"מ.

רוטב. יש הרבה סוגי רוטב שהולכים היטב עם ניוקי. עזרא מכין אותו עם רוטב בשר כבד כמו ראגו כבש, ואני דווקא מעדיפה רוטב עדין על בסיס שמן זית וממרח זיתים. הניוקי בעיני ממש כבד גם ככה אז נחמד לאכול אותו עם משהו ירוק וקליל.

לשים את הבצקביצים. אפשר להכין את הניוקי גם עם ביצים ועזרא גם עשה זאת בעצמו כמה פעמים. בגרסא האיטלקאית הקלאסית זה לא נהוג, ואני זרמתי עם הגרסא הקלאסית הזו בעיקר מטעמי טבעונות.

תפוחי אדמה. ניסיתי המון סוגים שונים ואין לי קביעה חד משמעית. שרון המליצה על תפוחי אדמה יחסית יבשים וישנים, מהסוג העמילני, אבל גם כשניסיתי טריים ויותר רטובים יצא סבבה. נראה לי שבאופן כללי צריך להשתמש בתפודים טעימים, כי הטעם מאוד מורגש, אז אם התפודים לא טעימים הסיכוי שהמנה כולה תהיה ממש טעימה הוא נמוך מאוד. בכל מקרה ממש לא מומלץ לערבב סוגים שונים של תפוחי אדמה באותו בצק, כי המרקמים שלהם שונים וזה יוצר משהו לא אחיד.

ניוקי ראשון לניסיון

בישול. עדיף לא למלא את כל הסיר בניוקי בבת אחת, אלא לבשל בכמה נגלות. הניוקי צריכים להיות בסיר רק בערך 2 דקות, עד שהם מתנפחים קצת וצפים למעלה. ברגע שהניוקי צפים גורפים אותם החוצה עם כף מחוררת (אתם רוצים לשמור את המים החמים האלה בשביל הנגלות הבאות של הבישול). המים ממשיכים לרתוח על האש ופנויים בשביל הנגלה הבאה של הניוקי.

זמנים. אחד הדברים הקשים בניוקי הוא התזמון המדוייק. ברגע שהניוקי מוכנים אי אפשר לתת להם להישאר במים ולהפוך למבושלים מידי ומפורקים, וגם לא להידבק אחד אל השני בזמן שהם מחכים לרוטב שאליו הם אמורים להיכנס. הפתרון המוצלח של עזרא הוא להעביר את הניוקי למי קרח ברגע שהם מוכנים, ואז להעביר אותם למסננת ולשים על זה קצת שמן זית. כך הניוקי לא נדבקים אחד אל השני ולא מתפרקים. ברגע שיש רוטב מכניסים את הניוקי אל הרוטב והוא מתחמם שוב.

מכינים את הניוקי

בתאבון,

עלמה

46 Comments על ניוקי שמכינים עם הידיים

  1. גל
    9 בינואר 2014 at 9:46 (10 שנים ago)

    נהדר עלמה. אני אוהב את שחרור הרסן בעניין הכמויות, ככה מבשלים.
    מפיץ לחברי הטבעונים!
     

    הגב
  2. ל
    9 בינואר 2014 at 13:06 (10 שנים ago)

    יש, אני כבר שנים רוצה להכין ניוקי וקצת מפחדת,
    ועכשיו אני בטוחה שאכין את המתכון הזה. דווקא הסברים בלי כמויות מדויקות אבל עם הכוונה איך לדעת שיצא טוב הם הרבה יותר מרגיעים ובטוח הרבה יותר fool proof.

    תודה!

    הגב
  3. חיה
    9 בינואר 2014 at 13:22 (10 שנים ago)

    יופי , עכשיו אני בטוחה שניוקי זה לא כזה ביג דיל . אני רוצה כבר לנסות .
    תודה על פוסט כל כך מושקע ומקיף
    חיה
     

    הגב
  4. סיון
    9 בינואר 2014 at 13:29 (10 שנים ago)

    אפשר להקפיא את הניוקי לפני הבישול ואז לשלוף מנה כל פעם שמתחשק. הטריק הוא להקפיא אותם פרושים על מגש כדי שלא יידבקו ואחרי שקפאו לגמרי אפשר לצמצם לקופסאות. בשביל ההכנה פשוט לזרוק ישר מהפריזר לתוך המים הרותחים 🙂

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בינואר 2014 at 19:54 (10 שנים ago)

      לא ניסיתי להקפיא, אבל אם מקררים ושמים במסננת עם שמן זית את הניוקי הם יכולים להיכנס ככה למקרר ולחכות לרוטב שיחמם אותם למחרת (לא ניסיתי לחכות יותר מיום אחד עם זה, כי כבר רציתי לאכול ניוקי, אבל הנקודה היא שאפשר לשמור במקרר כשהם קרים עם שמן זית).

      הגב
      • חן
        23 ביולי 2021 at 12:41 (3 שנים ago)

        תודה על המתכון המדהים!! הכנתי אותו מספר פעמים והוא לא מפסיק לגרוף מחמאות.
        בנוגע להקפאה, אני לקחתי את הניוקי לפני בישול הכנסתי לקערה עם קמח נתתי להם להתקמח מכל הצדדים והעברתי לקופסא שהם אחד על גבי השני והקפאתי ויצא מעולה ישר מההקפאה למים רותחים.

        הגב
  5. מיכל גולדשטיין
    9 בינואר 2014 at 13:44 (10 שנים ago)

    עלמהמצב?
    סחטיין על עוד פוסט נפלא!
    לגבי הצורות  – אפשר גם להטביע על כל נקניק ניוקי שיפוד עץ של מנגל כמה פעמים ולטקסטורה של שקעים וקמרים בקלות ולכמות גדולה בבת אחת ורק אז לחתוך לקוביות. אני עושה זאת על בחמר בהכנת ידיות לספלים נכנסת לשקעים עוד גלזורה (=עוד רוטב עגבניות בניוקי).
    אגב אם נניח היית רוצה להוסיף לעניין חמאה. מתי היית עושה זאת?
    נשיקות,
    מיכל

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בינואר 2014 at 17:47 (10 שנים ago)

      הי מיכלי, איזה אתר יפה פתחת לכלים! סחטיין. עושה חשק למדבר וגם לקרמיקה.
      לעניין החמאה- אני נמנעת מטעמי זה שאני משתדלת לאכול טבעוני, אבל אפשר להכין את הרוטב עם חמאה. למרות שלדעתי שמן זית עובד פה ממש טוב.

      הגב
  6. שמעון
    9 בינואר 2014 at 14:53 (10 שנים ago)

    אני מכין ניוקי על בסיס קבוע, ומבקש להוסיף שני דברים:
    1. תפוח אדמה אדום עדיף בהרבה על הלבן.
    2. כמה קמח שתוסיפו ייבלע בבצק. אין לזה סוף. אני עושה אחרת. מוסיף 1/3 עד לכל היותר חצי כמות קמח ממשקל תפוחי האדמה, ומגיע למרקם די רטוב, על גבול 'עיסה'. לוקח שתיים שלוש כפות גדושות, ומגלגל אותן לנקניק בתוך קמח. ואז, הפנים עיסתי, רטוב יותר (גם בגלל הביצה שאני מוסיף, אך אפשר בלי), אך החוץ יבש. ואז חותכים ומבשלים. הם מתגבשים במים, והמרקם בשיטה הזו אלוהי.

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בינואר 2014 at 19:58 (10 שנים ago)

      הי שמעון ותודה על העצות! מסכימה איתך מאוד לגבי 2, וזה נכון שעדיף שיהיה מוקף קמח בחוץ אבל קצת יותר רך מבפנים.

      הגב
  7. שרון
    9 בינואר 2014 at 15:03 (10 שנים ago)

    היי עלמה! איזה פוסט יפה ומושקע!
    תודה על השיתוף ותודה שהכרת לי את הבלוג של עזרא – הוא פשוט מקסים ונוגע.

    שרון

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בינואר 2014 at 19:53 (10 שנים ago)

      תודה לך על הבלוג המרתק. אני נכסנת אצלך למסע קטן באיטליה כל פעם 🙂

      הגב
  8. הדר
    9 בינואר 2014 at 17:08 (10 שנים ago)

    עלמה את נהדרת! ניוקי אמיתי ובלי כמויות זה הכי!
    ואיזה כיף שהחלמת!

    הגב
  9. מור
    9 בינואר 2014 at 19:41 (10 שנים ago)

    איזה פוסט יפה.
    איזה כיף שאפשר לחגוג את החלמת היד שלך.
    ואיזה חשק לניוקי עשית לי עכשיו. וואו.

    הגב
  10. הגר
    9 בינואר 2014 at 19:50 (10 שנים ago)

    נשמה! בתור מישהי שטעתה כבר בהכנת ניוקי בעבר אני אגיד שכדאי לך להדגיש אפילו יותר שתפוחי האדמה צריכים להיות לא מקולפים כשמבשלים אותם במים. אני לא לקחתי את זה מספיק ברצינות כשניסיתי להכין (ממתכון אחר) וזה כנראה מה שדי דפק לי אותם.
    חוצמזה נראה נפלא ואני וקוואסאק כבר קבענו להכין אותם (: אוהבת אותך

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בינואר 2014 at 19:57 (10 שנים ago)

      צודקת. לבשל עם קליפה וגם כשמוציאים את התפוחי אדמה מהמים לתת להם לטפטף ולא להעביר ישר אל משטח העבודה כשהם נוטפי מים כי זה יגרום ליותר מידי מים ובצק מתפורר.
      חוץ מזה אחת הסיבות שאני אוהבת את השיטה של עזרא שבה כל הניוקי מחכים אחד לשני במסננת עם שמן זית היא שזה "סוגר" את המרקם של הניוקי וגורם לו להיות קצת יותר יציב מבחוץ ורך מבפנים. שזה פחות מרקם של פירה ויותר של ניוקי.

      הגב
  11. טעמים שרואים מכאן
    10 בינואר 2014 at 0:45 (10 שנים ago)

    איזה טעים זה ניוקי שמכינים בבית!!! לא דומה בכלל לשום דבר שאפשר לקנות.
    אני בד"כ שמה ביצים בניוקי שלי, אבל אהבתי מאוד את הרעיון של ניוקי נטולי ביצים ואני בטוח אנסה בקרוב
    ממש שמחה לשמוע על היד שלך 🙂

    הגב
  12. ת.
    10 בינואר 2014 at 18:51 (10 שנים ago)

    ממש לא רוצה להשבית שמחות רק לספר שניוקי זה מאכל שממש מגרה אותי. אבל אף פעם (ומודה שלא ניסיתי המון ולא באופן שיטתי עם הסקת מסקנות) לא הצלחתי שהוא לא יצא כבד. אני תוהה האם יש אפשרות כזאת? בסופו של דבר מדובר בפמימות עם פחמימות ועמילנים)

    הגב
    • dvarimbalma
      10 בינואר 2014 at 19:43 (10 שנים ago)

      את לא משביתה שמחות, אכן מדובר במאכל כבד, אבל לדעתי במזג אוויר מסוים וכשרעבים גם אוכל כבד זה כיף 🙂

      הגב
  13. יעל
    11 בינואר 2014 at 14:34 (10 שנים ago)

    בכל זאת, בעניין ההקפאה, למרות שמישהי פה כתבה שאפשר להקפיא. אני רוצה לשאול אם מישהו התנסה בהכנת ניוקי ביתי והקפאתו? אם אני כבר נכנסת ל״פצ׳קריי״ הזו, אני מעדיפה להכין כמות שתשמש אותי למספר פעמים.
    והמון תודה על המתכון הזה, והאחרים.

    הגב
    • dvarimbalma
      11 בינואר 2014 at 18:12 (10 שנים ago)

      אני מעולם לא התנסיתי בהקפאה של ניוקי ביתי, רק בלשמור את הניוקי המוכנים במקרר יום אחד, אבל אם אנסה להקפיא אוסיף פה טיפים על זה. אם למישהו אחר יש ניסיון בעניין- אשמח לשמוע גם!

      הגב
      • ניב
        21 בפברואר 2014 at 16:46 (10 שנים ago)

        כן, אפשר להקפיא ניוקי ביתי לפני בישול כמו שסיון כתבה – בשכבה אחת עד שהם ממש קפואים ואז להעביר לקופסאות.
        כדי להכין אותם לא צריך להפשיר ולא כלום, זורקים ישר מהפריזר למים רותחים ותוך כמה דקות הם מוכנים.

        הגב
  14. מיכל
    13 בינואר 2014 at 15:21 (10 שנים ago)

    הי עלמה,
    קצת נסחפת בעניין החצי שעה הכנה, לא? לקחתי אותך ברצינות ואיחרתי לאסוף את הקטנה מהגן. עדכנתי את הגננת שזו אשמתך…
    א-ב-ל, יצא שווה וטעים ונזלל על ידי בנות הבית בתאווה עם רוטב פלפלים ועגבניות שנשאר מהצ'יקן פפריקש של יום שישי.
    לא התכוננתי לזה שיוצאת מזה כמות כזו מרשימה, אז לפי עצתה של שרון הקפאתי. 
    ודרך אגב, במקרה ראיתי את מכשיר העץ שחורץ את הפסים היפים על הניוקי (זה שמככב בפוסט של שרון) ב"4 שף" באבן גבירול בת"א ב-25 שקלים. מזל שלא קניתי כי גם ככה כל הארוע הזה לוקח קצת הרבה. 
    ברכות על ההחלמה!
     

    הגב
    • dvarimbalma
      13 בינואר 2014 at 17:47 (10 שנים ago)

      אוי! מצטערת שאיחרת ושמחה נורא שהיה טעים בכל מקרה.
      הכל תלוי בכמויות, אני משערת שככל שמכינים יותר בצק זה יותר זמן, וגם בגלל שכבר עשיתי כל כך הרבה ניסיונות עם ניוקי למדתי לעשות את זה מהר.
      בכל אופן תמסרי לגננת שאני מבקשת סליחה ומבטיחה שעם הזמן את תגלגל ניוקי בשתי דקות כמו מאמות איטלקיות בסרטים 🙂
      אגב בעניין הכמויות- באמת יוצא המון המון ניוקי. אני מכינה לא יותר משני תפוחי אדמה וזה מספיק לי ולא' ליותר מארוחה אחת כי זה כל כך כבד וממלא. כמובן ככל שמכינים יותר תפוחי אדמה יש יותר זמן עבודה ויותר בצק ללוש…

      הגב
  15. מיכה
    17 בינואר 2014 at 10:04 (10 שנים ago)

    תודה על המתכון והאתר!
    אם תפוחי האדמה הם מזן שמכיל הרבה מים, ניתן לאפות בתנור ללא עטיפה, ואז הם יבשים יותר כשהם מוכנים ומצריכים פחות קמח. אם תפוח האדמה מוכן כדבעי ניתן לקלף אותו גם בעזרת הצד הקהה של הסכין, או מוטב – בסכין למריחה, וזה פחות מסוכן. 
    שדרוג הסטרי – ניתן לגלגל את הניוקי בתערובת של פירורי לחם ותבלינים טריים קצוצים דק, ואז לטגן אותם בשמן עמוק. אמנם, אז קוראים לזה בשמות אחרים (קרוקטים?) אבל זה להיט בכל מקרה. ראו הוזהרתם..
    אצלנו קוראים להם גנוצ'י – סוג של הפוך על הפוך, לא ספרתי כמה פעמים.
    תודה שוב

    הגב
  16. פיית העוגיות
    26 בינואר 2014 at 21:35 (10 שנים ago)

    ניוקי מהממיםםם!
    ממש עושה חשק לרוץ למטבח ולהכין
    ודווקא מחבבת את החוסר כמויות
    תיאור מדויק של הבצק ואופן ההכנה יכול להיות יותר יעיל ומדויק בהרבה
    החלמה מהירה ליד..

    הגב
  17. שולה
    28 בינואר 2014 at 15:32 (10 שנים ago)

    היי עלמה,
    האם זה מאד משנה אם משתמשים בקמח לבן או מלא?

    הגב
    • dvarimbalma
      30 בינואר 2014 at 7:21 (10 שנים ago)

      נראה לי שזו בעיה לעשות את זה עם קמח מלא, כי זה יהיה ממש ממש יציקתי ולא אוורירי

      הגב
  18. מיכל
    13 במרץ 2014 at 0:48 (10 שנים ago)

    היי עלמה,
    נראה לך יש מצב לעשות את זה עם קמח נטול גלוטן לגירסה עבור צליאקים?

    הגב
    • dvarimbalma
      13 במרץ 2014 at 5:36 (10 שנים ago)

      אני מצטערת, אבל ממש לא ניסיתי אף פעם לבשל בקמח בלי גלוטן אז אני לא יודעת איך זה עובד ואין לי עצה לעוץ. נקווה שמישהו מהקוראים שיראה פה את התגובה יידע לענות לך

      הגב
    • יהל
      24 בספטמבר 2014 at 14:33 (9 שנים ago)

      היי מיכל,
      עשיתי את אותו המתכון, עם קמח תפו"א במקום קמח רגיל, ולא רק שיצא טעים מאד, כיוון שקמח תפוא הוא דק יותר, הניוקי יצאו מדוייקים יותר בצורה שלהם ויפים יותר מהניוקי שהכנתי מקמח רגיל.
      בהצלחה!

      הגב
      • dvarimbalma
        24 בספטמבר 2014 at 23:15 (9 שנים ago)

        מגניב, תודה רבה שחזרת לעדכן

        הגב
  19. שרית
    21 במרץ 2014 at 7:24 (10 שנים ago)

    עלמה תודה!
    אחרי פעם אחת שניסיתי בעבר ונחלתי כישלון חרוץ, הגעתי למסקנה שניוקי זה למתקדמים ואין מצב שאנסה שוב אי פעם, אבל ההסבר שלך (ושל עזרא) כל כך ידידותי, הרגשתי שוואלה, יש מצב שאני מבינה מה קורה כאן ואיך זה אמור להרגיש. הפטנט של לזרוק ניוק (זרמתי איתך) ולנסות ממש מרגיע לטירוניות שכמותי, ולא האמנתי כמה טעים יצא!

    הגב
    • dvarimbalma
      21 במרץ 2014 at 16:42 (10 שנים ago)

      כל כך שמחה שיצא לך טעים!

      הגב
  20. יסמין
    9 ביוני 2014 at 9:53 (10 שנים ago)

    זאת פעם ראשונה שנכנסתי לפוסט הזה, והחלטתי לבקר באתר של עזרא, וראיתי שהוא נפטר ממש לא מזמן, לפני שבועיים וחצי… כמה עצוב 🙁

    הגב
    • dvarimbalma
      15 ביוני 2014 at 16:18 (10 שנים ago)

      כן. ראיתי שחבריו מחנות האופניים כתבו:
      RIP Ezra. Ride in peace in the sky.

      הגב
  21. שני
    5 בינואר 2015 at 19:07 (9 שנים ago)

    יש לי בבית רק קמח תופח- זה טוב?

    הגב
    • שני
      5 בינואר 2015 at 19:08 (9 שנים ago)

      בעצם ענית על זה, סורי:)

      הגב
  22. מישהי
    11 במרץ 2015 at 2:45 (9 שנים ago)

    הכנתי את ניוקי פעם ראשונה בחיים 🙂

    טוב מסתבר שזה לוקח ממש המון זמן !!! לקח לי כמה שעות !!!
    התחלתי בערך ב9 בערב וסיימתי בערך ב12 בלילה !!!
    ועוד הייתה לי עזרה מבעלי בהכנה של הניוקי לאורך כל הדרך
    זו המון עבודה למרות שזה רק 2 רכיבים (תפו"א וקמח)
    אח"כ גם הרוטב לוקח זמן
    בעלי כמעט הלך לישון בלי ארוחת ערב כי כבר רצה לישון מרוב שזה לקח שעות,
    אז מי שמחפש אוכל מהיר זה ממש לא המתכון !!!
    הכנתי 1 קילו תפו"א עם חצי קילו קמח.
    אולי אם הייתי עושה כמות קטנה יותר לא היינו נתקעים עם זה כ"כ הרבה שעות.
    אבל כיוון שלא היו כתובים כמויות , ולי אין ניסיון בבישול,
    לקחתי לפי המינימום שכתבת שזה 1 קילו תפו"א , וקמח חצי קילו כי משהו שהגיב פה אמר לשים ביחס של שליש עד חצי קמח לכל היותר.

    הכנתי 3 סוגי רטבים , כי לא ידעתי מה מהם יצא טוב וכדי שיענה כמה שיותר על הטעמים של כולם.
    הרטבים שהכנתי :
    1. רוטב עגבניות
    2. רוטב עשבי תיבול חמאה ומעט פטריות טריות קצוצות.
    3. רוטב שמנת חמוצה 9% עם עשבי תיבול ומעט פטריות
    (מעט פטריות כי בדיוק אתמול נגמרו הפטריות, אבל אם היו הייתי מנסה רוטב פטריות)
    כך שיצאו גם 3 צבעי רטבים : 1. אדום , 2. ירוק , 3. לבן.

    למי שמעוניין במתכונים לרטבים שהכנתי :

    רוטב עגבניות :
    1 בצל קצוץ היטב מטוגן בשמן זית
    לצרף אחרי שהבצל מטגן בחלקו :
    4 עגבניות כמה שיותר בשלות קצוצות לקוביות קטנות ללא קליפה
    מעט מלח
    מעט פלפל שחור
    חצי כוס מים רותחים
    כדאי להוסיף שום, לי בדיוק נגמר אז לא שמתי אבל נראה לי שהיה מוסיף.
    אחרי שהרוטב התבשל הוספתי את הניוקי, ערבבתי ונתתי לזה להתבשל עוד עד שהניוקי התחממו.

    רוטב עשבי תיבול (קפואים בקופסא שמחולקת לקוביות קטנות עם מכסה אדום שכחתי את שם החברה):
    1 בצל קצוץ היטב מטוגן בשמן זית
    לצרף אחרי שהבצל מטגן בחלקו :
    3 קוביות עשבים לתיבול איטלקי
    3 קוביות בזיליקום
    פס דק של חמאה
    לערבב הכל וכשהחמאה נמסה והכל מעורבב טוב להוסיף את הניוקי, להשאיר עד שהניוקי מתחמם שוב ומתובל .

    רוטב שמנת:
    בזיליקום מהעשבי תיבול קפואים (העשבים לרוטב איטלקי נגמרו ברוטב הקודם, אם לא הייתי מוסיפה)
    1 שמנת חמוצה 9%
    קצת פלפל שחור
    ערבבתי היטב וחיכיתי שהתערובת התחממה הוספתי את הניוקי , חיכיתי עד שהניוקי יתחמם שוב.

    אגב מסתבר שזה גם מאכל כבד באכילתו

    בתאבון.

    הגב
    • פאני
      10 באפריל 2019 at 8:34 (5 שנים ago)

      איך מכינים ניוקי כשרים לפסח.

      הגב
  23. אנסטסיה
    6 באפריל 2015 at 11:00 (9 שנים ago)

    מלא זמן רציתי להכין ניוקי , אבל היו מקומות שכתבו שם שניוקי זה למתקדמים , ואני לא כל כך מתקדמת. ופתאום נפתח לי האתר שלך והראת לי שניוקי כל בן אדם יכול לבשל , עם כל הפירוט שלך שאין במקום אחר הצלחתי להכין ניוקי נהדר , תודה !

    הגב
    • dvarimbalma
      8 באפריל 2015 at 16:05 (9 שנים ago)

      תודה! כיף לשמוע

      הגב
  24. יעל
    12 באפריל 2015 at 1:01 (9 שנים ago)

    שאלה –
    במה אפשר להחליף את קמח החיטה לרגישים לגלוטן?
    תודה

    הגב
    • dvarimbalma
      13 באפריל 2015 at 0:28 (9 שנים ago)

      אני לא חושבת שאפשר להכין בכלל ניוקי בלי קמח חיטה…

      הגב
      • ענבל
        24 באוקטובר 2015 at 14:48 (8 שנים ago)

        אז אין מתכון לניוקי ללא קצח חיטה לרגישים לגלוטן???
        יש לך אולי מתכון לפסטה ביתית ללא גלוטן???

        הגב
  25. יעל רוימי
    17 בספטמבר 2016 at 17:58 (8 שנים ago)

    כנראה ששמתי פחות מדי קמח והנייוקי כמעט התפרקו לי לגמרי. המים נהיו לי סמיכים לגמרי. חבל..

    הגב

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.