פאדג' שוקולד טבעוני

פאדג' שוקולד טבעוני

אני בעד הרכיבות האלה מאוחר בלילה. אני בעד הכביש הנוצץ מגשם שפסק. אני בעד העיר הרחוצה שתמיד אחרי הגשם נראית כמו אחרי אסון.

אני בעד הכובע הכתום שנתנה לי איילת ואפשר למשוך אותו על האוזניים שיכסה מהקור. אני בעד הרחש של הדוושות. אני מופתעת כל פעם מחדש כמה נעים לי לאהוב את העיר בחורף הסתווי שלה. חורף עם גופיה ועם 27 מעלות.

טחינוש ושוקולד

אני בעד הריח השמנוני של הסופגניות ברחוב. אני בעד פנים שיש עליהם אבקת סוכר כמו פודרה. אני בעד חברים שמזמינים להדלקת נרות ואף אחד מהם לא יודע את המילים המדוייקות של אף אחד מהשירים. אני בעד ההתלבטות מה להביא. אני בעד הידיעה מי אוכל מה. אני בעד אלו שמודיעים מראש שהם טבעונים ובעד האפייה הנסיונית שאני לומדת בזכותם. אני בעד הריח של השוקולד הנמס ובעד התנור שמציצים בו כדי לבדוק. אני בעד הקופסאות הנארזות.

אני בעד החנוכיות המאולתרות ובעד הריח של השעווה הנמסה, ובעד הרכיבה הזו, בשעות המאוחרות מאוד בעיר ריקה מאוד, בקור נעים ומרענן. כביש ריק וכחול-שחור שיש בו ניצוץ של חג.

כפות מדידה

כמה טיפים חשובים:

רסק תפוחים. אני עדיין חוקרת במטבחי את נושא האפייה הטבעונית, אז אין לי (עדיין) רשימה מלאה של עשה ואל תעשה בתחום, אבל בגדול אני חושבת שרסק תפוחים הוא חומר גלם מעולה שכדאי להתידד איתו כשמתחילים לאפות טבעוני. משהו במרקם שלו מאפשר למאפים להיות נימוחים יותר, ובאופן מפתיע כמעט אף פעם הוא לא משפיע על הטעם הסופי ולא משתלט עם טעם-תפוחים על הכל (להבדיל מבננות, שגם הן מוסיפות לחות למאפים טבעוניים אבל לפעמים משתלטות יותר מידי על הטעם והריח). יש די הרבה סוגים של רסק תפוחים שאפשר לקנות בארץ, וטווח האיכויות והמחירים די רחב. באופן כללי הדרך הכי טובה לקנות רסק טוב היא לקרוא מה כתוב על הצנצנת, ולבחור משהו שיש בו רק תפוחים (ללא תוספת סוכר ואם אפשר ללא כל התוספות המוזרות והחומצות ששמים בזה). כדי לחסוך כמה שקלים בהכנת הפאדג' ניסיתי לקנות גם רסק תפוחים זול מהסוג שנמכר בקופסאות שימורים. אני ממש ממש לא ממליצה. יש לזה טעם מחריד של מתכת והכל הלך לפח.

זמנים. כדי להגיע למרקם מושלם, קשה בחוץ ונימוח מבפנים, צריך לאפות בצורה מאוד מדוייקת ולא שניה יותר ממה שצריך. הבעיה היא שלא כל כך פשוט לקצוב את זה בדקות, כי תנורים שונים פועלים באופנים שונים. אני ממליצה לשים טיימר לרבע שעה, ואם העוגה עדיין רועדת כשמזיזים את התבנית לתת לזה עוד 5 דקות. במצב אידיאלי תתחילו לחתוך לקוביות וידבק לכם קצת מהבפנים הקרמי על הסכין, אבל העוגה תהיה מספיק אפויה בשביל לא לקרוס ולהתפרק לחלוטין.

סיר כפול. כפי שהצהרתי כאן בבלוג לא פעם, אני תמיד מעדיפה להמיס שוקולד בסיר ולא במיקרו, כי הסיכוי שהוא ישרף קטן יותר. הפעם יש לשימור בסיר עוד בונוס- אפשר לקחת סיר בינוני ולערבב בתוכו את כל החומרים. כן כן, כל הפאדג' הזה מצריך ניקוי רק של כוס, כף, סיר קטן וזהו. מגניב, נכון?

טעם. אני יודעת שהשאלות האלה יעלו בתגובות, אז בואו נענה אליהן כבר מעכשיו: לא. לא יהיה לזה טעם של גוש טחינה. לא יהיה לזה טעם של תפוח. יהיה לזה טעם של פאדג' שוקולד. אולי עם טיפטיפה ארומה אגוזית שרומזת על טחינה למי שיודע שיש בפנים טחינה, אבל מי שלא יודע לא יוכל אפילו לנחש.

מתיקות. אני מוסיפה את זה כאן כי היו כמה אנשים שהכינו וטענו שהיה לא מתוק מידי. ובכן, אני ממש לא אוהבת קינוחים מתוקים בטירוף והרבה מהאנשים שאני מכירה גם כן אהבו את הפאדג' כמו שהוא, אבל כן אפשר, אם אתם יודעים מראש שמתוק-מתוק זה הקטע שלכם, להוסיף עוד שליש כוס אבקת סוכר לתערובת. כלומר להכפיל את כמות הסוכר שיש במתכון. לדעתי, כאמור, זה מיותר, אבל שווה להזהיר אחרים כי יש פה עניין של תיאום-ציפיות.

כפות וקמח

מוציאים מהתנור

שתי המלצות קטנות לסיום:

1. אם עדיין לא יצא לכם לשמוע עליו, יש בלוג אוכל עברי חדש יחסית שנקרא "שירה אכילה". אני כמובן סאקרית גם של שירה וגם של אוכל, אז הדבר הזה הקסים אותי ברגע, אבל גם מי שאוהב רק אחד מהשניים יהנה בבלוג הזה מאוד. העיצוב נעים וחמים, המתכונים מפתים, וכל דבר מוסבר עד הסוף. תענוג.

2. כדאי לכם מאוד להתמכר לערוץ היוטיוב של הזמרת והאמנית נטע אלקיים. מאז שגיליתי אותה המוזיקה שלה עושה לי דברים יפים וצבעוניים בנשמה, ואני חושבת שהיא אחת היוצרות המעניינות שיצא לי לשמוע בארץ לאחרונה.

הפאדג' המוכן

בתאבון,

ושיהיה לכולנו חג חנוכה נפלא,

עלמה

124 Comments על פאדג' שוקולד טבעוני

    • מאיה
      20 ביוני 2014 at 11:39 (10 שנים ago)

      תודה על ההדרכה ועל המתכון. עושה רושם שהעוגה יצאה טוב
      מאיה

      הגב
    • דפנה חפץ
      13 באפריל 2020 at 12:37 (4 שנים ago)

      פאדג׳ שווה ביותר. תודה ✌🏻💕

      הגב
  1. טל
    9 בדצמבר 2012 at 12:17 (11 שנים ago)

    נראה מדהים!
    שאלה:העוגה לא מקבלת טעם דומיננטי מאוד של טחינה? 

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2012 at 12:21 (11 שנים ago)

      לא. כתבתי על זה בהערות 🙂

      הגב
      • גלית
        2 במאי 2014 at 11:39 (10 שנים ago)

        הכנתי הרגע.. יצא מעולה!!! תודה ענקית (-:

        הגב
  2. ענת
    9 בדצמבר 2012 at 12:21 (11 שנים ago)

    אני סאקרית של טחינה, שוקולד ותפוחים – אבל מעולם לא ניסיתי אותם יחד. (וסאקרית עוד יותר גדולה של חמאת בוטנים אבל זה כבר סיפור אחר…)

    בשאלת הרסק – אני עושה רסק תפוחים לבד: 10 תפוחי גראני שלמים ושטופים על תבנית מרופדת (עם הקליפה) לשעה-שעה וחצי בחום די נמוך (בערך 120 מעלות, בלי טורבו). חשוב להשאיר את הקליפה כי כל תפוח הוא כור היתוך של חומר הגלם ממנו אפשר להכין הכל: גלידה, חומר קושר בעוגות וסתם ככה עם טחינה וסילאן. אחרי שהתפוחים מתקררים מגיע החלק הסיזיפי: צריך לחלץ כל תפוח מקליפתו ואת החלק הבשרי לחתוך לקוביות (בתנאי כמובן שהוא לא התפוצץ ותוכנו נשפך החוצה וגם אם כן, זה רק חוסך עבודה). 
    את המסה שמים במעבד מזון עם טיפה טיפה מיץ לימון (כדי שישמר ליותר זמן) והרי לך רסק תפוחים משובח! את הקליפות שנותרו אפשר לנשנש עם (איך לא) – טחינה גולמית. 

    גרסה דיאטטית של הרסק היא להשאיר את הקליפה לפני הבלנדר וכך יש יותר סיבים.

    גרסה מזורזת: קוביות קטנות של תפוחי גראני קלופים עם טיפה שמן קוקוס על מחבת רחבה עד ריכוך ולבלנדר לכמה שניות.
    בתאבון! 🙂 

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2012 at 12:22 (11 שנים ago)

      מדליק, אני חייבת לנסות להכין לבד רסק תפוחים. הקנויים יכולים להיות (לפעמים) ממש מגעילים או ממש מפוצצים בחומרים כימיים. תודה על המתכון!

      הגב
  3. רעות
    9 בדצמבר 2012 at 13:03 (11 שנים ago)

    שכחת לכתוב כמה אבקת אפיה…
    ורציתי להגיד גם תודה ענקית על ההתכווננות למתכונים הטבעוניים הנפלאים!
     

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2012 at 13:21 (11 שנים ago)

      הוספתי, תודה על ההערה.
      לגבי טבעונות- אני מנסה לאזן. לתת מצד אחד גם מתכונים טבעוניים ומצד שני גם דברים לא-טבעוניים… מלא אנשים הפכו לטבעונים לאחרונה אז אני מחפשת פתרונות בעיקר כשאני מוזמנת לחברים/משפחה שהם טבעונים

      הגב
  4. גל
    9 בדצמבר 2012 at 14:16 (11 שנים ago)

    אני בעד שוקולד, באופן כללי
     

    הגב
  5. ארי
    9 בדצמבר 2012 at 14:20 (11 שנים ago)

    מה לגבי קמח מלא? אפשרי להשתמש במקום בקמח הלבן?
    כמו כן, מדוע לא להתמש בטחינה משומשום מלא? 

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2012 at 14:32 (11 שנים ago)

      באופן כללי אני מאוד אוהבת טחינה משומשום מלא, אבל באפייה ובישול טעמה לרוב דומיננטי מידי וכבד מידי. אפשר להחליף את הטחינה הלבנה במלאה- אבל צריך לקחת בחשבון שזה ישפיע על הטעם (לדעתי בצורה לא כזו חיובית, כי, כאמור, זה דומיננטי מידי).
      לא הייתי הולכת כאן על קמח מלא כי המרקם שלו דחוס וכבד יותר ואני לא חושבת שזה מתאים לפאדג'.
      כל זה, כאמור, רק לפי דעתי ובלי שניסיתי במתכון הזה ספציפית קמח מלא או טחינה מלאה.
      אפשר כמובן לנסות, את שניהם, ולספר כאן איך יצא.

      הגב
      • גלית
        2 במאי 2014 at 11:42 (10 שנים ago)

        הכנתי בקמח 70% מלא ויצא מעולה כמו שציינתי למעלה.
        אצלי בבית קמח לבן לא רצוי…

        הגב
  6. ארי
    9 בדצמבר 2012 at 14:40 (11 שנים ago)

    תודה רבה על התגובה המהירה. שלא לומר המידית 🙂

    הגב
  7. ליאור
    9 בדצמבר 2012 at 15:55 (11 שנים ago)

    מחכה להגיע הביתה (עוד חודשיים) לנסות. קשה לי לדמיין איך שוקולד וטחינה יכולים להיות שילוב לא מוצלח.
    אוי טחינה..

    הגב
  8. פיקסי
    9 בדצמבר 2012 at 20:17 (11 שנים ago)

    האם ניתן להחליף את הטחינה בשקדיה?? 🙂

    הגב
    • dvarimbalma
      9 בדצמבר 2012 at 20:18 (11 שנים ago)

      כן, אין בעיה. השקדיה פשוט יותר יקר.

      הגב
  9. נועה
    9 בדצמבר 2012 at 21:40 (11 שנים ago)

    טוב, אני שמחה לבשר שניסיתי את הפאדג'/בראוני/שניהם! אבל, כיאה לי ולמטבח שלי, היו נחוצים אילתורים לרוב ולכן לא עקבתי בדיוק אחרי המתכון. זה מבאס, אבל אולי יוכל לעזור לאנשים שייתקעו עם אותן הבעיות כמוני. אז אני חולקת על אף שזה ארוך. 

    שוקולד: אז עברתי לי בשוק שמחה ובוטחת בדרכי חזרה הביתה וקניתי שלוש חבילות שוקולד, מה חבל ששתיים מהן היו מעופשות כשפתחתי אותן ): זה השאיר אותי עם חבילה אחת. החלפתי את ה-50 ג' הנותרים בשתי כפות קקאו הולנדי, אני לא יודעת אם זה תחליף נכון / כמות נכונה, אבל אלו האינסטניקטים המטבחיים שלי. 

    כמות הטחינה+מים לא הספיקה לי כדי שהשוקולד לא ייחכך והתערובת תהיה חלקה (כנראה כי החלפתי חלק מהשוקולד בקקאו, והוא אבקתי), אז השתמשתי ב-1/2 כוס מים במקום שליש, בעוד קצת חלב סויה שהיה לי במקרר (אני חושבת שמשהו כמו כף או שתיים), ובעוד חצי כף טחינה. בערך. הכל היה לפי העין ובאותו הרגע. בסוף יצאה תערובת חלקה יחסית, לא נוזלית אבל קרמית. 

    סוכר: איכשהו לא היתה לי אבקת סוכר, כנראה שסיימתי את כולה בלילה ההוא בו אפיתי עוגות שמרים ולחמים ופרצעלס עד 4 בבוקר ושכחתי מזה. המממ. אז השתמשתי במקום ב-1/3 סוכר חום-כהה ו-1/3 סוכר לבן, אני יודעת שזה יותר סוכר מאבקת הסוכר, אבל זה פחות מרוכז וגם היה לי קקאו לפצות עליו במתיקות. 
    בדיעבד: לא יצא מתוק מספיק. כלומר, יצא מתוק מספיק בשבילי, אבל אני לא אוהבת מתוק ומשום מה שאר העולם כן. אז אם מישהו עובר את אותן התלאות כמוני, כנראה שכדאי 3/4 כוס סוכר מעורבב, או 2/3 סוכר לבן. 

    בכל השאר עקבתי כרגיל, חוץ מתמצית הוניל (שאין לי), והוספתי כפית קפה טחון למקינטה שיש לי (כי אני אוהבת טוויסט של קפה בבראוניז).
    בדיעבד: לא ממש הורגש. אולי הייתי צריכה להוסיף קצת יותר. 

    בסופו של דבר, יצאה תערובת מאוד סמיכה, כמעט בצקית. לא הצלחתי ליישר אותה כמו שצריך (איפה המרית שלי? שלושה חודשים מאז שעברתי לדירה ואני עדיין לא יודעת איפה חלק מהדברים שלי נמצאים), אז זה יצא קצת מכוער. אני חושבת שגם אפיתי יותר מדי (המנורה במטבח נשרפה ולא ראיתי כלום. אני יודעת שכולי תירוצים היום, אבל זה כי העולם התנכל לי!), אז המרקם יצא מתפורר טיפה ולא ממש פאדג'י. אבל עכשיו זה בקירור ואולי זה יתייצב יותר כשזה יהיה קר. אני מבינה עכשיו שזו בעצם פרפראזה על המתכון, וזה חבל כי ממש רציתי לנסות את המתכון כמו שהוא, גם זה יקרה בקרוב (: 

    תהיית שדרוג:
    אמנם הטחינה לא משאירה טעם של טחינה וזה נחמד, אבל מה אם כן מתחשק שילוב טעמים? אז חשבתי לי האם להחליף את הטחינה בחמאת בוטנים יעשה את העבודה בשביל פאדג'-שוקולד-חמאת-בוטנים. ינוסה מתישהו.

    וקצת על רסק תפוחים:

    כשאין לי רסק תפוחים בבית (אני קונה את אלה בצנצנת, בלי סוכר) ואני ממש חייבת לאפות, אני עושה את הגרסה העצלנית של לקלף מספר תפוחים כמספר הביצים במתכון (תפוחים בינוניים שכאלה), לגלען (כלומר, לחתוך לרבעים ולהוציא את הגרעינים, אני לא משקיעה בלשטוף עוד כלי כי אני עצלנית), ולשים במיקרו. אח"כ מועכת עם מזלג (אמורים לחכות שזה יצטנן אבל סבלנות היא לא תכונה חזקה אצלי, וגם לא טיימינג). זה עובד. לא כלכך חלק, וזה אולי מתאים יותר לבננה ברד מאשר לפאדג' שוקולד כי זה לא יוצא רסק של ממש, אבל זה עובד יופי.

    אני מחליפה ביצים בכמעט כל מתכון עם רסק תפוחים. חוץ מעוגיות, שעוד לא ניסיתי (וזה ינוסה מתישהו, אני פשוט קצת מרחמת על השותפים שלי שלא מקבלים אוכל נורמלי ורק נסיונות שנכשלים). זה עובד אפילו בעוגות שמרים. רסק תפוחים הוא האהבה שלי מאז שהתחלתי לצמצם באופן משמעותי את צריכת המוצרים מהחי והפסקתי כמעט לחלוטין לצרוך ביצים. ובלי קשר הוא נחמד גם בטוסט כפול (או סתם כריך) עם סילאן וקינמון, ובטח עם פרוסות תותים או בננה בפנים / מעל. וגם מעורבב עם שיבולת שועל, אגוזים וחמוציות בתוך ארוחת בוקר נחמדה. או סתם עם כפית כי עוד לא נגמלתי מגרבר.

    זהו, סליחה על החפירה הארוכה, ותודה על המתכון ועל ההליכה-קדימה לקראת טבעונים (: 

     

    הגב
    • ענצ
      22 בפברואר 2019 at 14:16 (5 שנים ago)

      יואו, כל החפירה הזו כדי להגיד שלא עשית לפי המתכון ושיצא מתפורר ולא טוב? כדאי להתמקד בפירוק הארגזים לאחר מעבר הדירה

      הגב
  10. עדי
    9 בדצמבר 2012 at 22:13 (11 שנים ago)

    גם אני גיליתי לאחרונה את נטע אלקיים ואתמול גם שמעתי ראיון מקסים איתה אצל רינו צרור ״הולך בחצות״ וכמובן שמחר ננסה את פאדג' השוקולד … 
    אגב אני מחליפה כמעט כל מתכון עם שמן ל3/4 כוס תפוחים וכף שמן במקום כוס שמן. מקווה שיצאתי מובנת…. 

    הגב
  11. אפרת
    9 בדצמבר 2012 at 22:36 (11 שנים ago)

    אני בעד כל הרעיונות שלך!
    ונהיה לי חשק מטורף פתאום לרסק תפוחים! פוסט ריחני ונפלא ::))

    הגב
  12. שרון
    10 בדצמבר 2012 at 8:46 (11 שנים ago)

    טחינה ושוקולד ביחד באותו מתכון – חייב להיות מוצלח! המתכון הועבר למטבח 
     

    הגב
  13. Eli
    10 בדצמבר 2012 at 9:13 (11 שנים ago)

    הלו שם, כמה טחינה! על חשיבות היחס בין אומגה 6 לאומגה 3 שמעתם? הטחינה מאוד טעימה אבל היא מכילה כמויות עצומות של אומגה 6 (23130 מ"ג בכל 100 גר.) וזה פשוט לא כל כך בריא.

    הגב
  14. קצת מבינה בבריאות
    10 בדצמבר 2012 at 13:55 (11 שנים ago)

    אלי
    להגיד שטחינה זה לא בריא זה משפט מופרך. מזון מלא, ממקור טבעי, לא יכול להיות "לא בריא", וכמובן שכל דבר במידה. במתכון מדבור על כף אחת של טחינה!! כף טחינה זה לכל הדעות לא יכול להחשב מוגזם.  רופאים רבים ממליצים באופן קבוע על כף טחינה מלאה ביום, להוסיף לסלט וכד'.   כתבת לגבי אומגה 6, נכון שכמות מוגזמת עלולה להאט את הכמות בה הגוף יפיק אומגה 3, אבל א. כאמור הכמות לא מוגזמת ב. גם אם הגוף כן ממיר בעצמו חומרים מהמזון לייצור אומגה 3 הוא יכול להמיר רק עד 15 אחוז מהכמות, אז ממילא לא שם מקור הבעייה ולא בגלל עודף טחינה יהיה לך מחסור באומגה 3. צריך לדאג גם לצריכת אומגה 3 באופן מספיק, אבל זה מדגים ולא מפאדג'ים ושוקולד…..

    הגב
    • dvarimbalma
      10 בדצמבר 2012 at 14:02 (11 שנים ago)

      רגע! לפני שאתם נסחפים בדיונים על בריאות— במתכון יש חצי כוס טחינה+ כף, ולא כף אחת. בבקשה לא לבלבל את הקוראים.
      מי שישים כף אחת יכולה לצאת לו יציקה ולא עוגה.

      חוצמזה, מדובר בלא מעט טחינה אבל הכוונה היא לא שבנאדם אחד יאכל תבנית אחת שלמה של פאדג' ביום. ואם כן, אני בטוחה שאף אחד לא יהיה תמים מספיק כדי להשלות את עצמו שתבנית שלמה של פאדג' זה מאוד בריא 🙂
      אני לא מבינה יותר מידי בבריאות אבל נראה לי שאם מכינים פאדג', שמכיל לרוב תועפות של סוכר וחמאה, האפשרות הזו של טחינה ותפוחים היא בהחלט בריאה יחסית. שזה לא אומר בריאה יותר מסלט אלא מפאדג'.

      הגב
  15. Eli
    10 בדצמבר 2012 at 20:31 (11 שנים ago)

    להבין בבריאות: 
    מה שחשוב הוא לאו דוקא כמויות אומגה 3 ו 6, אלא היחסים בניהם! קראו למשל כאן:

     Both n−6 and n−3 fatty acids are essential; i.e., humans must consume them in the diets. n−6 and n−3 eighteen-carbon polyunsaturated fatty acids compete for the same metabolic enzymes, thus the n−6:n−3 ratio of ingested fatty acids has significant influence on the ratio and rate of production of eicosanoids, a group of hormones intimately involved in the body's inflammatory and homeostatic processes which includes the prostaglandinsleukotrienes, and thromboxanes, among others. Altering this ratio can change the body's metabolic and inflammatory state.[59] In general, grass-fed animals accumulate more n−3 than do grain-fed animals, which accumulate relatively more n−6.[60] Metabolites of n−6 are more inflammatory (esp. arachidonic acid) than those of n−3. This necessitates that n−6 and n−3 be consumed in a balanced proportion; healthy ratios of n−6:n−3 range from 1:1 to 1:4 (an individual needs more n−3 than n−6).[61] Studies suggest the evolutionary human diet, rich in game animals, seafood, and other sources of n−3, may have provided such a ratio.[62][63]

     http://en.wikipedia.org/wiki/Omega-3_fatty_acid#The_n.E2.88.926_to_n.E2.88.923_ratio

    הגב
  16. קול צף
    10 בדצמבר 2012 at 22:27 (11 שנים ago)

    אני בעד הבלוג הזה שהוא ממש תענוג לנפש ולחיך
     מה הפתק שלך בקלפי?

    הגב
  17. ארנבת
    12 בדצמבר 2012 at 15:14 (11 שנים ago)

    הו, כמה שזה נראה מעניין! בתור אחת שכמעט תמיד יש לה רסק תפוחים בפריזר (וטחינה לבנה בארון) זה משהו שאני חייבת לנסות. אבל שאלה – מכיוון שאת השוקולד ממיסים יחד עם הטחינה והמים נראה לך שאפשר לוותר על אופרציית הסיר הכפול ופשוט להמיס על אש קטנה תוך בחישה או שזה מתכון לאסון?

    הגב
    • dvarimbalma
      12 בדצמבר 2012 at 15:20 (11 שנים ago)

      אפשר לנסות, אבל זה פשוט קצת סיכון. אני ממש מעדיפה סיר כפול כי שוקולד (במיוחד שוקולד איכותי) זה חומר גלם לא זול בכלל ואני שונאת שזה נשרף וצריך לזרוק לפח. מה גם, שהסיר השני יש בו רק מים ולכן לא בעיה לנקות אותו. אז בחישוב כללי של עלות (כלים לשטוף, בשביל אחת כמוני ששונאת לשטוף כלים, זה וואחד עלות) לעומת תועלת– אני כן מעדיפה סיר כפול. לשיקולך, כמובן

      הגב
  18. לירון
    12 בדצמבר 2012 at 15:47 (11 שנים ago)

    אני בעדך
    בעד אנשים שגורמים לחיים כאן להרגיש שפוייים
    בעד אנשים שהמחשבות שלהם נשמעת להדיוט כמוני כמו שירה
    בעד אנשים במבינים שבריאות זה גם לנשמה

    תודה וחורף נעים שיהיה לנו 

    הגב
  19. נועה
    14 בדצמבר 2012 at 3:46 (11 שנים ago)

    איזה יופי! עדיין לא מצאתי בראוניז טבעוני שהיה פאדג'י כמו שצריך. תודה לך!

    הגב
  20. יעל
    14 בדצמבר 2012 at 19:49 (11 שנים ago)

    אהלן….
    המתכון נשמע ונראה מעולללללה. ראיתי שהשתמשת בקמח לבן. מה דעתך, האם שימוש בקמח שקדים, יהיה תחליף טוב? 

    הגב
  21. טל
    15 בדצמבר 2012 at 19:26 (11 שנים ago)

    יצא מרקם טוב אבל ממש ממש ממש לא מתוק מספיק

    הגב
    • dvarimbalma
      15 בדצמבר 2012 at 22:48 (11 שנים ago)

      לא יודעת, אני, כאמור, אוהבת טעם של שוקולד ולא דווקא של נורא נורא מתוק- אבל לאור ריבוי ההערות על זה אוסיף סייג במתכון עצמו, כדי להזהיר את הציבור. תודה על הדיווח ועל המידע

      הגב
  22. רויטל
    16 בדצמבר 2012 at 10:37 (11 שנים ago)

    השימוש בטחינה לא מפתיע ונפלא 🙂 אהבתי כמובן
    את השימוש ברסק תפוחי עץ אני גם מנסה מידי פעם ותודה על הטיפ לגבי קופסת השימורים והשפעתה על טעמו של הרסק. פעם הבאה אקנה בצנצנת זכוכית.
    יופי של מתכון.

    הגב
  23. הילה
    26 בדצמבר 2012 at 9:19 (11 שנים ago)

    גם אני כל כך אבל כל כך בעדך!
    ובקשר לרסק- כשיש לך תפוחים שכבר עברו את שעתם היפה או מעולם לא ראו אותה או אפילו כאלו ממש נהדרים: מקלפים, פורסים גס, מעבירים לסיר עם שלוק קטן של מים ומבשלים מכוסה על קטן קטן עם ערבוב של מדי פעם- עד שנהיה רסק תפוחים מעולה והבית כמעט מתעלף מהריח…

    הגב
  24. מיה
    29 בדצמבר 2012 at 15:07 (11 שנים ago)

    היי!
    עשיתי את הבראוניז ויצא מקסים. איזה כיף שהכל חומרים טבעיים זו הרגשה מאוד נעימה.
    אגב עשיתי עם קמח מלא כי זה מה שהיה לי אז שמתי 3/4 כוס ועוד 1/3 שקדים טחונים.
    יצא אחלה.תודה!

    הגב
    • dvarimbalma
      29 בדצמבר 2012 at 18:54 (11 שנים ago)

      שמחה לשמוע שהיה טעים! זו גם תשובה טובה לכל אלו שהתעניינו בנושא הקמח המלא… תודה על העדכון

      הגב
  25. נעה
    1 בינואר 2013 at 22:34 (11 שנים ago)

    הכנתי גם! 
    היתה לי חבילה של שוקולד מריר מעולה אז השתמשתי בה, אבל היה בה רק 100 גרם ויצא
    פחות שוקולדי ממה שהייתי רוצה. והאמת שאני ממש יכולה להרגיש את הטחינה, לעוגה היה טעם אגוזי עמוק. אולי פעם הבאה אני אשים יותר שוקולד ופחות טחינה. 
    בכל מקרה אחלה קינוח לארוחת שישי, תודה!
    אה, וראיתי את האתר של א' – צילומים מדהימים. אהבתי במיוחד את אלה מסין 🙂 

    הגב
  26. איל
    5 בינואר 2013 at 14:11 (11 שנים ago)

    הי
    המתכון נראה נפלא אבל יש לי שאלה בקשר לאבקת אפיה
    עד כמה שידוע לי אבקות האפיה הקונבנציונליות מכילות אלומיניום.שמעתי (אבל לא מצאתי) שקיימות אבקות אפיה "טבעיות"ללא אלומיניום שנראות לי כשילוב נכון יותר למתכונים "בריאים".
    מישהו ניסה להשתמש באבקה כזאת?ואם כן,אז אפשר לדעת איפה מצא אותה?
     

    הגב
    • dvarimbalma
      5 בינואר 2013 at 15:34 (11 שנים ago)

      האמת שאף פעם לא שמעתי על זה, אבל סקרנת אותי. אנסה לבדוק…

      הגב
  27. איל
    6 בינואר 2013 at 11:21 (11 שנים ago)

    תודה

    הגב
  28. יעל.י
    12 בינואר 2013 at 1:09 (11 שנים ago)

    ניסיתי. יצא מעולה

    הגב
  29. יעל.י
    12 בינואר 2013 at 1:10 (11 שנים ago)

    הכנו את זה לארוחת שבת טבעונית. יצא ממש ממש טעים
     

    הגב
  30. קרן
    12 בינואר 2013 at 11:05 (11 שנים ago)

    יצא מהמם.
    השתמשתי ב-1/2 כוס קמח לבן + 1/2 כוס קמח מלא, ו-1/3 כוס סוכר חום. 

    הגב
  31. רוני
    16 בינואר 2013 at 9:45 (11 שנים ago)

    הי עלמה,

    אני ממש אוהבת לקרוא את הבלוג שלך, אני חושבת שהאישיות המקורית שלך באה לידי ביטוי גם בכתיבה וגם במתכונים המיוחדים ! חוץ מזה שהבלוג ידידותי לטבעונים…
    הכנתי את הפאדג' ויש לי כמה הארות שרציתי לחלוק איתך :

    בקשר לרסק תפוחים- אני פשוט מקלפת וחותכת תפוחים לקוביות קטנות, שמה בסיר עם קצת מים ומבשלת כמה דקות עד שהם מתרככים, וטוחנת אותם בבלנדר סטיק. לדעתי אולי זאת הסיבה שיצאו רמות מתיקות שונות למכיני הפאדג'- שימוש ברסקי תפוחים שונים, עם או בלי תוספת סוכר. אגב , אני הוספתי מראש עוד שמינית כוס סוכר  ויצא אחלה.

    רעיונות לשדרוג: נראה לי שהוספה של חצי כוס של שוקלד צ'יפס מריר (יש גם 60%) תעשה נפלאות לפאדג' הזה.

    אני הוספתי קרם/קצפת קפה: הקצפתי שומן  חלב קוקוס (20 אחוז שומן) שהיה בקירור ולכן קל להפריד את הנוזלים מהשומן, עם כף נס קפה ו2 כפיות סוכר, ומרחתי הכל על הפאדג'- יצא מעולה!

    חברים שלי  ממש ממש אהבו, (למרות שאני חושדת שהם הגיעו במאנציז)  . לדעתי יצא לי קצת דחוס מדי, אני אנסה שוב ואוסיף שוקולד צ'יפס ונראה איך יצא.
    תודה  
       

    הגב
    • dvarimbalma
      16 בינואר 2013 at 14:10 (11 שנים ago)

      תודה על התגובה הארוכה והמנומקת, אני ממש שמחה שאנשים מוסיפים ידע ועצות בתגובות כי זה משפר את המתכונים למען כולנו (גם אני וגם כל הקוראים, זתומרת).
      מכל התגובות פה וגם בפייסבוק למדתי לראשונה להכין בעצמי רסק תפוחים ביתי, וזה אכן יוצא טעים פי עשר ועולה לרוב פחות משליש מהמחיר, אז זה ממש ממש שווה. זה גם לחלוטין עושה את ההבדל בבישול עצמו, כי הרסק הביתי נותן טעם נקי של תפוחים, בלי התחושה המעיקה הזו שאת אוכלת אלומניום… אה, וזה גם כמובן יותר בריא.

      הגב
  32. מעיין
    21 בינואר 2013 at 18:32 (11 שנים ago)

    היי! בדרך כלל אני רק קוראת ומיישמת ולא מגיבה בכלל, אבל אחרי התגובות המתלהבות שקיבלתי על הפאדג' הטבעוני הנפלא הזה רציתי להגיד תודה!
    רק לא מזמן עברתי לטבעונות וממש היה לי קשה למצוא מתכונים מוצלחים לעוגות (האהבה שלי) ובניסיון הראשון של המתכון שלך, הוא הפך להצלחה מסחררת בקרב החברים, כולם תהו מה נמצא שם כי זה היה כזה טעיייים!!!
    הוספתי גם צ'יפס שוקולד לבן פרווה ובמקום אבקת סוכר השתמשתי בחצי כוס חום…
    יצא מעלף! תודה תודה תודה!!! 🙂

    הגב
  33. עדי
    22 בינואר 2013 at 18:52 (11 שנים ago)

    יצא מוצלח ביותר! תודה רבה!
     

    הגב
  34. נוצ'קה
    23 בינואר 2013 at 13:27 (11 שנים ago)

    למה אבקת סוכר ולא סוכר רגיל?

    הגב
    • dvarimbalma
      26 בינואר 2013 at 23:42 (11 שנים ago)

      מתאים יותר מבחינת המרקם 🙂

      הגב
  35. הדרי
    18 בפברואר 2013 at 20:42 (11 שנים ago)

    ניסיתי את המתכון אחרי שריירתי עליו איזה שבוע (כמובן שיום לפני מבחן) עם רסק תפוחים שעשיתי בעצמי, יצא מעולה עש שהתנור הפסיק לעבוד ולא בישל לי את העוגה, מה שכן יצא זה גלידת שוקולד טבעונית רכה עשירה וטעימה. מומלץ. 

    הגב
  36. נעמה
    17 במרץ 2013 at 14:03 (11 שנים ago)

    היי כולם,
    האם יש לכם רעיון באיזה קמח כדאי להשתמש אם רוצים להפוך את העוגה לנטולת גלוטן/כשרה לפסח?
    תודה!

    הגב
  37. מרב
    31 במרץ 2013 at 16:53 (11 שנים ago)

    שאלה מטופשת (אך עדיף להיות מטופשת מאשר נטולת פאדג'): את רסק התפוחים, תמצית הוניל ואבקת הסוכר, מערבבים בסיר קטן מעל אש פשוט עד שהסוכר נמס?

    הגב
    • dvarimbalma
      31 במרץ 2013 at 17:35 (11 שנים ago)

      לא, לא צריך אש מתחת, הסוכר יבלע בתערובת בין כה וכה. זה פשוט שהשתמשתי בסיר כדי לא לשטוף כלים באמצע. אז הסיר הוא כלי לערבוב בשלב הזה 🙂

      הגב
  38. מרב
    1 באפריל 2013 at 1:34 (11 שנים ago)

    כשת צודקת, את צודקת :-)… תודה
     

    הגב
  39. נועה
    21 ביוני 2013 at 10:27 (11 שנים ago)

    הי, זה נראה מדהים ומאוד מסקרן אותי לנסות!
    שתי שאלות שרציתי לשאול-  
    1. ציינת שיש לחתוך את הבראוניז כשהם עדין חמים. מה יקרה אם אחתוך רק אחרי קירור? (בבראוניז רגילים זה הרבה יותר נוח)
    2. ולגבי אבקת האפייה- האם אפשר לדעתך לוותר , או שזה נחוץ למניעת יציקתיות יתר? 
    תודה:-) 

    הגב
    • dvarimbalma
      30 ביוני 2013 at 1:21 (11 שנים ago)

      1. אני תמיד בעד לחתוך כשזה עדיין חם, אח"כ זה כבר עשוי להתפורר מידי בחיתוך.
      2. ממש לא כדאי לוותר על אבקת האפייה, זה עוזר למרקם ולתפיחה.

      בתאבון!

      הגב
  40. שני
    28 ביוני 2013 at 10:38 (11 שנים ago)

    היי,
    איזה כיף לראות מתכון עם כ"כ הרבה תגובות טובות!
    שאלה קטנה, אם אני רוצה לעשות רסק בבית למתכון, כמה סוג תפוחים כדאי להשתמש וכמה? 
    תודה 🙂

    הגב
  41. קרן
    30 בספטמבר 2013 at 15:20 (10 שנים ago)

    היי המתכון נראה נהדר אבל בקשר לרסק תפוחים הכוונה היא לגרבר תפוחי עץ?
    תודדה מראש(:

    הגב
    • dvarimbalma
      2 באוקטובר 2013 at 1:22 (10 שנים ago)

      לא גרבר, פשוט רסק תפוחים. אפשר לקנות בכל סופרמרקט

      הגב
  42. הילי
    1 באוקטובר 2013 at 21:35 (10 שנים ago)

    אחרי עשרות(!) נסיונות של מתכוני בראוניז טבעוניים (כולל אמריקאים כאלה שהגדירו עצמם כ"אולטימטיביים" ויצאו לבנות חבלה קשיחות או סתם עוגות שוקולד די מגעילות, שלא לדבר על תחליפי החמאה הדוחים ברשימת הרכיבים שלהם) – אני מאושרת(!!) להכריז על המתכון הזה כ-ה-בראוניז ה-טבעוניים ה-מושלמים. 
    מושלמים – ואני לא חובבת סופרלטיבים גדולה – במרקם הקרמי המדויק, בקרום הנכון ובטעם. ועם סווירל חמאת בוטנים (חמאת בוטנים טבעית נטולת תוספים, סילאן ורסק תפוחים) – בכלל. למות.
    רק לא לשכוח קמצוץ מלח – חובה בכל מתכון שוקולדי.

    הגב
    • dvarimbalma
      2 באוקטובר 2013 at 1:23 (10 שנים ago)

      תענוג לשמוע שהיה לך כה טעים!

      הגב
  43. טליה
    4 באוקטובר 2013 at 13:53 (10 שנים ago)

    מי שלא מתכוון להכין רסק תפוחים, וגם לא יודע מה לעשות עם צנצנת שלמה, יכול לקנות רסק בגביעים אישיים, זה בא בשישיות ואפילו ברמי לוי מוכרים את זה. יש עם וללא סוכר. אמנם קצת יותר יקר, אבל מאוד שימושי. 

    הגב
  44. מירה
    5 באוקטובר 2013 at 20:10 (10 שנים ago)

    הכנו אתמול ויצא מדהים אפילו שהשתמשנו ברסק משומר!!
    פשוט מתכון גאוני!! תודה!

    הגב
  45. דפנה
    9 בנובמבר 2013 at 23:13 (10 שנים ago)

    מה את אומרת על להחליף את הטחינה בחמאת בוטנים?
    פשוט למי שאלרגי לשומשום…

    הגב
    • dvarimbalma
      10 בנובמבר 2013 at 18:52 (10 שנים ago)

      לא רעיון טוב מבחינת מרקם. יש טחינה שעושים משקדים (קוראים לזה "שקדיה"). זה נראה כמו טחינה אבל עשוי משקדים, וזה הרבה יותר יקר אבל טעים בטירוף.

      הגב
      • הילי
        21 בפברואר 2014 at 12:53 (10 שנים ago)

        אפשר להחליף גם בחמאת אגוזי לוז (שמשום מה נקראת לפעמים בחנויות "טחינת אגוזי יער"), שגם היא יקרה בטירוף, אבל כבונוס מקבלים בראוניז נוטלה מהממים.

        הגב
  46. נטאלי
    13 בפברואר 2014 at 19:11 (10 שנים ago)

    תודה רבה על מתכון מעולה!! טעים וממש קל להכנה! נהניתי, תודה =]

    הגב
  47. אורית
    19 בפברואר 2014 at 18:26 (10 שנים ago)

    אפשר להשתמש כעוגת יומולדת? כלומר בלי לחתוך לריבועים אלא מראש לשמן תבנית עגולה? ואז אולי יש לך איזה טופינג מומלץ?

    הגב
    • dvarimbalma
      21 בפברואר 2014 at 18:12 (10 שנים ago)

      אפשר בהחלט! אני מציעה לצפות ב150 גרם שוקולד מריר מומס עם שתי כפות שמן זית או שמן קוקוס.

      הגב
      • יעל
        11 בנובמבר 2020 at 6:52 (3 שנים ago)

        הי, הכנתי את הפאדג' כמה וכמה פעמים תמיד עם ציפוי (כי גן וילדים וזה) ויוצא טעים ומשמח מאד! רק שהציפוי מתקשה. לי זה כיף (הופך למן שוקולד מוקשח כזה שנותנים בו ביס) אבל לקטנטנים היתי מעדיפה ציפוי במרקם יותר קרמי שלא מתקשה – יש לך אולי רעיון איך? תודה רבה על המתכון

        הגב
        • עלמה
          14 בנובמבר 2020 at 23:16 (3 שנים ago)

          להוסיף עוד קצת שמנת / קרם קוקוס / שמן קוקוס שיהיה טיפה יותר רך

          הגב
  48. נופר
    26 במרץ 2014 at 19:03 (10 שנים ago)

    היי
    אין לי מושג למה קרה מה שקרה, אבל עבדתי בול לפי המתכון ויצא לי נורא. הקמח השתלט על הכל וזה לא הזכיר אפילו טעם של שוקולד. יצא ממש דוחה. אני לא מבינה למה.

    הגב
  49. מורן
    18 באפריל 2014 at 15:17 (10 שנים ago)

    אפשר להשתמש בשמן קוקוס?? בדיוק קניתי 🙂

    הגב
  50. מעין
    9 בדצמבר 2014 at 21:33 (9 שנים ago)

    חבל שאי אפשר להעלות לכאן תמונות! הכל התחיל מזה שבגן של אוריקי יש תינוקת שאלרגית לביצים (ולאבוקדו ועגבנייה ולכן גם לא נבחרה העוגה השניה עם האבוקדו). אז חיפשת מתכונים והיא פשוט יצאה מדהים!!!!! אני הוספתי סוכר וניל ולצערי השוקולד היה מריר רגיל ולא איכותי בטירוף ועדיין יצא מעולה! קישטתי עם אגסים ותפוחים (בצורה של כוכבים בגדלים שונים- השתמשתי בקורצי עוגיות). הילדים פשוט טרפו! וגם הגננת ((: אחכ כשהכנתי את זה למבוגרים הוספתי טיפונת גאנש ותותים מסביב וזה היה שילוב מדהים עוד יותר!!
    המון תודה עלמה את גאונה!

    הגב
    • dvarimbalma
      10 בדצמבר 2014 at 3:21 (9 שנים ago)

      כל כך שמחה לשמוע. מילים שמחממות את הלב. תודה

      הגב
  51. הילה
    12 בינואר 2015 at 23:09 (9 שנים ago)

    עוגה פשוט מושלמת!
    לא האמינו לי שהיא טבעונית!!
    ההוראות מדוייקות, והתוצאה מדהימה!

    הגב
    • dvarimbalma
      19 בינואר 2015 at 19:47 (9 שנים ago)

      תודה! שמחה מאוד לשמוע

      הגב
  52. מרים
    26 בפברואר 2015 at 16:19 (9 שנים ago)

    עלמה,
    האם לדעתך ניתן לאפות את העוגה בתבניות קאפקייקס קטנות? ואם כן, האם נדרשות התאמות לכך?
    תודה
    מרים

    הגב
  53. מרים
    27 בפברואר 2015 at 13:25 (9 שנים ago)

    מתכון מ-ע-ו-ל-ה!!!!!!!!!!! לא חיכיתי לתשובה והכנתי במיני קאפקייקס. אוכלים בכפית ומדלגים על השלב המאתגר של חיתוך העוגה. עלמה, תודה רבה!

    הגב
    • dvarimbalma
      2 במרץ 2015 at 16:35 (9 שנים ago)

      תודה רבה על הפידבק! שמחה שהיה לך טעים, וסליחה שלא הספקתי לענות לשאלה, הייתי בנסיעות ובדרכים בלי מחשב…

      הגב
  54. מיה
    27 בפברואר 2015 at 15:22 (9 שנים ago)

    יצא מצוין! רק צריך יותר זמן אפייה לדעתי. אני אפיתי 40 דקות אבל גם השתמשתי אינגליש קייק אז יצא יותר גבוה

    הגב
    • dvarimbalma
      2 במרץ 2015 at 16:34 (9 שנים ago)

      תודה על הפידבק! אני בטוחה שיהיה שימושי לאלו שיאפו באינגליש קייק. בתאבון!

      הגב
    • הילי
      2 בנובמבר 2015 at 20:18 (8 שנים ago)

      בראוניז (או פאדג', כמו שעלמה קוראת לזה כאן) תמיד אופים פחות זמן ממה שנדמה שצריך, ותמיד יש את המאבק העצמי הזה אם הגיע הרגע להוציא מהתנור או עוד לא, כי זה לא נראה אפוי לגמרי – ובכן – זה לא אמור להיות אפוי לגמרי, אחרת זו סתם עוגה בחושה.
      התוצאה הסופית אמורה להיות במרקם דחוס ולח, על סף הלא-אפוי-מספיק, ומניסיוני, בראוניז טבעוניים, בניגוד לרגילים עם ביצים, ממש אסור לפרוס לפני קירור יסודי במקרר (כמה שעות, או לילה), שרק אז הם מקבלים את המרקם הנכון.
      כמות הבלילה במתכון הזה כל כך קטנה, שגם באינגליש קייק זה יוצא נמוך ואין צורך לאפות יותר מ-20 דקות. מניסיון:)

      הגב
  55. רוני
    2 באפריל 2015 at 13:36 (9 שנים ago)

    נכון שיהיה מעולה להחליף את הטחינה לשקדיה? רק יקר

    הגב
    • dvarimbalma
      2 באפריל 2015 at 19:13 (9 שנים ago)

      כן! נום

      הגב
  56. הילי
    2 בנובמבר 2015 at 20:01 (8 שנים ago)

    שנתיים אחרי, וזה עדיין מתכון בראוניז-הבית.
    בדרך כלל מכינה ככתבו וכלשונו, אבל הערב הלכתי הביתה מהעבודה עם תשוקה יוקדת לבראוניז-הבית שלי, ובמכולת קרה הלא-יאמן: אין רסק תפוחים. ונורא מזה -אין גם תפוחים. בכלל. אבל היו בננות. אוקיי, אמרתי לי. אפשר גם בננה.
    בבית גיליתי שגם אין טחינה. כלומר, יש – אבל לא חצי כוס. אבל יש חמאת בוטנים!
    ומה שקרה זה שהאילתור הזה הניב תוצאה כל כך מעולה שהייתי חייבת לחלוק:
    אז במקום הרסק – בננה אחת (בשלה "דבש"), מעוכה היטב עם שליש כוס המים מהמתכון.
    במקום הטחינה – אותה כמות חמאת בוטנים (מהסוג הטבעי המכיל בוטנים בלבד ללא תוספים)
    ובמקום התמצית וניל (סתם לא אוהבת) – קינמון. כן.
    ומה יצא? סורפרייז! בראוניז בננה-חמאת בוטנים מעולים, זה מה שיצא.
    ואם רק היו לי פקאנים לפזר מעל, היו יוצאים בראוניז בננה-חמאת בטונים-פקאן!

    אגב, לקבלת קוביות מושלמות כדאי מאד להתאפק ולפרוס רק לאחר קירור של לילה במקרר.

    הגב
    • dvarimbealma
      3 בנובמבר 2015 at 6:46 (8 שנים ago)

      נשמע טעים!!!

      הגב
      • הילי
        4 בנובמבר 2015 at 19:28 (8 שנים ago)

        עד כדי כך שחבר לעבודה, לא טבעוני, פיינשמקער לא קטן וגם בוגר אי-אלו סדנאות קונדיטוריה – ביקש את המתכון. ואמר שיכין עוד הערב.
        אולי תכניסי עדכון בפוסט, חבל שאנשים יפספסו (ותנסי גם את!)

        הגב
        • dvarimbealma
          7 בנובמבר 2015 at 21:12 (8 שנים ago)

          נהדר. בא לי לצלם פוסט חדש עם השידרוגים שלך
          (התמונות במתכון הזה כבר ישנות ולא כאלה טובות)

          הגב
          • הילי
            17 בנובמבר 2015 at 20:05 (8 שנים ago)

            עוקבת:)

          • dvarimbealma
            20 בנובמבר 2015 at 20:37 (8 שנים ago)

            הכנתי, יצא לי נורא ואיום וכל התבנית הלכה לפח. אני חושבת שאולי נדפק לי משהו במרקם בגלל סוג חמאת הבוטנים בו השתשמתי. חמאת בוטנים זה יותר סמיך וגרגירי מטחינה ואיכשהו הבראוני כולו יצא לי במרקם עוגת חנק. אני חייבת להבין איפה טעיתי!

  57. הילי
    22 בנובמבר 2015 at 8:14 (8 שנים ago)

    אוי, איזה באסה!!!
    אני השתמשתי בחמאת בוטנים של R&D, שעשויה מבוטנים בלבד ויש לה מרקם כמעט נוזלי. לא רק שהיא לא יותר סמיכה וגרגרית מטחינה, היא יותר חלקה ממנה. אולי אין כזאת חמאת בוטנים איפה שאת נמצאת (ניו יורק?)?
    אולי הבננה והמים לא היוו מספיק נוזלים? בהכנה שניה הוספתי עוד טיפת מים, אבל לא כמות משמעותית.
    גם לחבר שלי מהעבודה שניסה יצא מעולה.
    טכנית, זה אמור לצאת לך בדיוק באותו מרקם של הפאדג' טחינה, כי מדובר במרכיבים מאד דומים בכמות זהה.
    אויש. אם היית בארץ הייתי מזמינה אותך להכין איתי:)

    הגב
    • הילי
      22 בנובמבר 2015 at 8:26 (8 שנים ago)

      אגב, משום מה אני מלא מקבלת התראות במייל על התגובות, לכן אני עונה באיחור.
      אגב 2, גם לי יצא חנק פה ושם עם המתכון המקורי למרות שהכנתי אותו כרגיל. אני חושבת שכמות הקמח וזמן האפייה מאד משמעותיים, ולפעמים כף אחת יותר מדי קמח וחמש דקות יותר מדי אפיה הם ההבדל בין חנק לבין בראוניז מעולים:)

      הגב
      • dvarimbealma
        23 בנובמבר 2015 at 14:56 (8 שנים ago)

        את כל כך צודקת. ולקח לי זמן להבין שזמן האפייה יותר חשוב מהכל. מבטיחה לנסות שוב, אבל לא עם חמאת בוטנים מהסוג הזה. השתמשתי בסוג מאוד גרגירי שיש בו גם שברי בוטנים. זה יצא כל כך כבד וגרגירי שאין לתאר. אני צריכה לנסות חמאה חלקה לחלוטין ובלי תוספות (גם יותר בריא, תכלס)

        הגב
    • dvarimbealma
      23 בנובמבר 2015 at 15:05 (8 שנים ago)

      איזה מתוקה את. האמת שעליתי על עוד טעות- לא השתמשתי בסוג שוקולד מתאים (התמשתי בשוקולד לאפיה אמריקאי בלי סוכר בכלל ועם 90% מוצקי קקאו, זה עוד משהו שהפך הכל לכבד בצורה בלתי סבירה). בקיצור, זו לא אשמתך זו אשמתי. נראה שדפקתי את המתכון בכל דרך אפשרית!

      הגב
      • הילי
        23 בנובמבר 2015 at 20:03 (8 שנים ago)

        פפפפ… אבן נגולה.
        אולי אפשר לרכך את החמאת בוטנים שהשתמשת בה עם מים עד שד שתגיע למרקם של טחינה מוכנה. אני עושה זאת לפעמים כשאני מכינה רטבים. חמאת בוטנים מתנהגת בדיוק כמו טחינה גולמית בקטע הזה. כמו כל חמאת אגוזים, אני מניחה. לא נראה לי ששברי הבוטנים בחמאה הפריעו כאן, להפך:)
        ממשיכה לעקוב אחר הסאגה:)

        הגב
        • אפרת
          8 בדצמבר 2015 at 12:27 (8 שנים ago)

          גם אנחנו עלינו על זה שלערבב חמאת בוטנים טבעית חלקה עם מים, בדיוק כמו טחינה, זה מעולה, עושה מרקם יותר נעים ופחות דביק בשיניים. אפילו נתנו לזה שם אצלנו: טחינת-פינת 🙂

          ואגב, כמה זה חצי כוס ועוד כף של טחינה/חמאת בוטנים במשקל בבקשה?

          הגב
  58. אפרת
    9 בדצמבר 2015 at 12:44 (8 שנים ago)

    כמה זה יוצא הטחינה בגרמים בבקשה?

    הגב
  59. תמר
    29 בדצמבר 2015 at 19:44 (8 שנים ago)

    היוש עלמה
    מתה מתה על המתכוני ם שלך! כ ו ל ם. יש מצב להגיש את היצירה כעוגת שוקולד חמה לצד גלידה? תודה

    הגב
    • dvarimbealma
      31 בדצמבר 2015 at 12:47 (8 שנים ago)

      תודה על המילים הטובות! וכמובן אפשר להגיש עם גלידה, אך כשהעוגה חמה היא קצת יותר מתפוררת בחיתוך

      הגב
  60. נעה
    8 בינואר 2016 at 18:55 (8 שנים ago)

    היי עלמה,
    אז ניסיתי להכין עכשיו את המתכון. כבר המון זמן שתכננתי לעשות זאת והיום יצאתי במיוחד בסערה כדי לקנות שוקולד טוב מספיק בשביל המתכון. משום מה הערבוב בין השוקולד לטחינה יצר מרקם כדורי כזה, נראה כמו קוויאר. גם רסק התפוחים ושאר הרכיבים לא עזרו. המרקם היה כל כך סמיך שלא הצלחתי להחליק את התערובת על התבנית וזה יצא מאוד מאוד גושי.
    יש לך רעיון אולי מה עשיתי לא בסדר?

    הגב
    • dvarimbealma
      9 בינואר 2016 at 0:48 (8 שנים ago)

      אוח, אני מצטערת שזה לא יצא טוב, ועוד יצאת בקור! לפי דעתי זה בגלל החימום וההמסה של השוקולד, שאולי קצת נשרף ולכן התכדרר במגעו עם הטחינה. המסת בסיר כפול?
      לא אפיתי זה מזמן, אבל מזכרוני בעיקרון כשמערבבים אותם באמת זה נראה מאוד סמיך ולפעמים גם גרגרירי, והתעורבת כולה נראית יותר גושית משעוגות נראות בדרך כלל, אבל אחרי שמשטחים את העיסה בתבנית ואופים זה יוצא בסדר גמור. הכנתי את המתכון הרבה פעמים ואיכשהו בכל פעם גם אם זה נראה שזה לא הולך אחרי האפייה המרקם נהיה מוצלח.
      אבל האמת היא שאני צריכה לנסות שוב ולבוא עם תשובה יותר מנומקת. בפעם האחרונה ניסיתי עם חמאת בוטנים במקום טחינה ויצא לי מרקם נורא, אז אני צריכה לעשות שוב עם טחינה ולוודא שגם המרקמים המוזרים עובדים טוב.

      הגב
  61. דר
    9 ביוני 2017 at 22:18 (7 שנים ago)

    אפשר לשים יותר שוקולד? נניח 250 גרם? יצא עדין טוב? אולי קצת להוריד טחינה בגלל זה?

    הגב
  62. נעמי
    11 ביוני 2017 at 23:57 (7 שנים ago)

    היי אני צריכה את עזרתך ממש !
    אני צריכה להכין למסיבת יום הולדת בגן עוגת שוקולד שילדים אוהבים. נתקלתי בכל מיני עוגות שוקולד עם אבקת אפייה וחומץ במקום ביצים וזה נראה לי ממש לא שילוב בריא.
    יש לך מתכון לעוגת שוקולד מנצחת לילדים (זא כזו עם ציפוי שוקולד) בלי אבקת אפייה בלי חומץ וגם בלי שמנת צמחית שגם נראה לי לא משהו בשביל ציפוי שוקולד ?
    ואם כן, בבקשה אם תוכלי לתת לי כמויות לתבנית בינונית בצורה של לב ? (זה יוצא כ 31 × 31 אבל זה לב אז זה לא לגמרי מדוייק המדידה)

    תודה רבה

    הגב
  63. נועה
    30 ביולי 2018 at 17:18 (6 שנים ago)

    קפצתי שוב לבקר ולהגיד שאני מתגעגעת למתכונים שלך ושהעוגה הזו היא העוגה הקבועה והמנצחת לכל מצב. הפעם גיליתי שלחברה שמדריכה איתי בקייטנה יש יום הולדת 21 מחר אז ישר נכנסתי לבלוג ולמטבח
    תודה עלמה, מקווה שכולכם בטוב 🙂

    הגב
    • עלמה
      3 באוגוסט 2018 at 19:46 (6 שנים ago)

      איזו תגובה משמחת! תודה רבה רבה.
      באמת עבר יותר מידי זמן מאז שהעליתי לפה מתכונים חדשים אבל כיף שאנשים עוד קוראים ומגיבים

      הגב
  64. חן
    26 בינואר 2019 at 16:34 (5 שנים ago)

    יצא מצוין תודה רבה!:)

    הגב
    • עלמה
      5 בפברואר 2019 at 21:41 (5 שנים ago)

      יש! תודה!

      הגב
  65. איציק
    14 באפריל 2019 at 12:35 (5 שנים ago)

    הי
    אני רואה שהמתכון ותיק אבל התגובות ממשיכות עד לא מזמן 🙂
    מעיד על מתכון מהמם
    אני מבטיח לנסות.
    אך בכל זאת רציתי לשאול – במידה וארצה להחליף את הסוכר – מה יהיה מתאים לשים במקום? סילאן? דבש? מייפל?

    גם לגבי הקקאו – מתכנן לשים עיסת קקאו – כלומר שהיא גם בלי סוכר.

    יש רעיונות?

    תודה!

    הגב
    • עלמה
      14 באפריל 2019 at 15:51 (5 שנים ago)

      לצערי אי אפשר להחליף את הסוכר במייפל או סילאן – הם נוזליים וישנו את המרקם יותר מידי

      הגב
  66. סבינה
    25 באפריל 2019 at 12:31 (5 שנים ago)

    היי, שאלה קטנה ומהירה לפני שרצה להכין – האפייה בטורבו או ללא טורבו? תודה מראש

    הגב
    • עלמה
      30 באפריל 2019 at 23:07 (5 שנים ago)

      זה נורא משתנה מתנור לתנור… בדרך כלל אני לא אופה דברים מהסוג הזה על טורבו

      הגב
  67. יעל
    1 באוגוסט 2019 at 9:07 (5 שנים ago)

    הי עלמה יש לי בבית קמח כוסמין לבן זה בסדר גם…? תודה

    הגב
    • עלמה
      25 באוגוסט 2019 at 6:26 (5 שנים ago)

      כן, לגמרי!

      הגב
  68. יעל
    6 באוקטובר 2019 at 16:04 (4 שנים ago)

    הי עלמה, כוס זה 250? 240? חן חן לך

    הגב
    • עלמה
      6 באוקטובר 2019 at 18:31 (4 שנים ago)

      כוס מדידה סטנדרטית היא 250 מ"ל

      הגב
  69. יעל
    8 באוקטובר 2022 at 16:26 (שנה 1 ago)

    הי הי, כל הכמויות (שלישי כוס מים / שני שליש רסק / רבע כוס סוכר / כוס קמח לבן וכו') לפי כוס מדידה של 250? תודה!

    הגב

3Pingbacks & Trackbacks on פאדג' שוקולד טבעוני

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.